گفت‌وگوی رئیس جمهور قرقیزستان با سخنگوی جدید پارلمان

رئیس جمهور قرقیزستان در یک گفت‌وگوی تلفنی با سخنگوی جدید پارلمان آخرین وضعیت این کشور را بررسی کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،" تولگونای استامالیوا" دبیر مطبوعاتی رئیس دولت قرقیزستان درباره گفت‌وگوی تلفنی "سورونبای جین بک اف" رئیس جمهور این کشور با "مکیتی بیک عبدیلدایف" سخنگوی جدید منتخب پارلمان خبر داد.

استامالیوا خاطر نشان کرد: رئیس جمهور قرقیزستان در حال مذاکره با نمایندگان نیروهای مختلف سیاسی است و امروز با سخنگوی جدید منتخب پارلمان تلفنی گفت‌وگو کرد.

به گفته استامالیوا، رئیس جمهوری قرقیزستان سخنگوی جدید منتخب پارلمان را برای ملاقات دعوت کرد و ابراز امیدواری کرد که  نهاد قانونی  یعنی پارلمان  و وی به عنوان یک رئیس جمهور قانونی روند بازگشت به حوزه قانونی را تسریع کرده و کشور را از حالت انتظار خارج کنند.

دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور خاطرنشان کرد که رئیس دولت تأکید کرد که اکنون وظیفه اصلی بازگرداندن وضعیت کشور به مسیر قانونی است و آماده امضای و تایید انتصابات جدید پرسنل است. 

شایان ذکر است که در طی مذاکرات رئیس جمهور قرقیزستان با "مکیتیبک عبدیلدایف"  موضوع استیضاح نیز مطرح شد که در حال حاضر در پارلمان در حال بررسی می باشد. 

رئیس جمهور تأکید کرد که اکنون از این مسئله مهم تر بازگرداندن اوضاع به حوزه قانونی و انتصابات پرسنل های دولت و انجام مأموریت خود در چارچوب اختیارات قانون اساسی می باشد و پس از آن  خود وی آماده است تا  در مورد سایر موضوعات باقیمانده بحث کند.

استامالیوا یاد آور شد که رئیس جمهور پست و مکانش را را ترک نکرده و در بیشکک قرار دارد.

یاد آوری می شود که ناآرامی ها در قرقیزستان پس از تجمع هزاران نفر در اعتراض به نتیجه انتخابات پارلمانی در 5 اکتبر آغاز شد.

منبع:فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1075904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =