استقبال صنعاء از بیانیه سازمان ملل درباره توافق «الحدیده»

علی‌رغم نقض مکرر توافق آتش‌بس در «الحدیده» به دست ائتلاف سعودی، رئیس هیأت مذاکره‌کننده یمن از بیانیه فرستاده سازمان ملل متحده در ارتباط با پایبندی به این توافق استقبال کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، با آنکه ائتلاف سعودی نقض توافق آتش‌بس در استان «الحدیده» در غرب یمن را طی روزهای اخیر تشدید کرده، «محمد عبد السلام» رئیس هیأت مذاکره‌کننده دولت در صنعاء، از بیانیه «مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل متحد در ارتباط با پایبندی به این توافق، استقبال کرد.

 استان الحدیده در غرب یمن مشمول توافق آتش‌بسی است که حدود دو سال پیش در سوئد به دست آمد؛ توافقی که ائتلاف سعودی بارها آن را نقض کرده تا جایی که طی روزهای اخیر حملات این ائتلاف به الحدیده دو چندان شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه «المسیره»، رئیس هیأت مذاکره‌کننده یمن در توئیتی در ارتباط با بیانیه فرستاده سازمان ملل نوشت: «از بیانیه مارتین گریفیتس فرستاده سازمان ملل متحد در امور یمن درباره تأکید بر پایبندی به توافق استکهلم و برخورد مؤثر و مثبت با مکانیزم اجرایی هیأت سازمان ملل متحد در راستای حمایت از توافق الحدیده، استقبال می‌کنیم».

مارتین گریفیتس، امروز پنجشنبه، در بیانیه‌ای گفته بود: «از طرف‌ها می‌خواهم که درگیری‌ها را فورا در الحدیده پایان دهند و به تعهدات خود در استکهلم و همچنین ورود به مکانیزم اجرایی هیأت سازمان ملل متحد برای حمایت از توافق الحدیده احترام بگذارند».

این بیانیه درحالی صادر شد که شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی طی روزهای اخیر چندین بار الحدیده را هدف حمله قرار دادند بطوریکه در حمله روز سه‌شنبه به منطقه «الربصه» در شهر «الحوک» استان «الحدیده» یک غیرنظامی یمنی به شهادت رسید و هفت نفر دیگر مجروح شدند

منبع:فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1075905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =