جمهوری آذربایجان سفیرش در یونان را فراخواند

جمهوری آذربایجان در پی برخی گزارش‌ها مبنی بر مشارکت اتباع یونان در درگیری های قره باغ، سفیر خود در این کشور را برای رایزنی فراخواند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که باکو سفیر خود در یونان را برای پاره‌ای رایزنی‌ها در ارتباط با برخی گزارش‌ها مبنی بر مشارکت اتباع یونان در درگیری‌های منطقه مورد مناقشه «قره باغ کوهستانی» فراخواند.

خبرگزاری روسی «تاس» در این خصوص گزارش کرد، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما وزارت خارجه یونان را در جریان اطلاعات خود از منابع آگاه درباره ورود اتباع ارامنه از کشورهای خارجی از جمله یونان به قلمروهای اشغالی (جمهوری) آذربایجان (قره باغ کوهستانی) برای مشارکت در عملیات نظامی قرار دادیم».

با اینحال، ارمنستان اتهامات جمهوری آذربایجان را رد کرده است. پیش از آن روز گذشته (چهارشنبه)، یونان سفیر خود در جمهوری آذربایجان را پس از اتهامات دولت جمهوری آذربایجان مبنی بر اینکه آتن حضور شبه‌نظامیان در خاک خود را تحمل می‌کند، فراخوانده بود.

تنش‌های میان باکو و ایروان از یکشنبه دو هفته گذشته (۶ مهرماه) در خصوص منطقه مورد مناقشه قره باغ آغاز شد و دو کشور یکدیگر را به حملات مداوم به قلمروهای خود متهم کردند و این درگیری‌ها علیرغم درخواست‌های بین‌المللی از طرفین برای خویشتنداری، همچنان ادامه دارد.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

منبع:فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1075910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =