پیامهای رئیس جمهور و نخست‌وزیر عراق به مناسبت اربعین حسینی (ع)

رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر عراق به مناسبت مراسم اربعین حسینی (ع)، طی پیامهایی جداگانه بر ضرورت الگوگیری از قیام امام حسین (ع)، تاکید کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، «برهم صالح» رئیس جمهور و «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق، امروز (پنج‌شنبه - 8 اکتبر)، همزمان با اربعین حسینی (ع)، هر یک برای بزرگداشت این روز و الگوبرداری از قیام امام حسین (ع)، پیامهایی جداگانه صادر کردند.

پیام رئیس‌جمهور عراق به مناسبت اربعین حسینی(ع)

برهم صالح طی بیانیه‌ای فرا رسیدن اربعین حسینی (ع) را به ملت عراق، امت اسلام و مرجعیت عالی‌قدر شیعیان در نجف اشرف تسلیت گفت و اعلام کرد که سالروز اربعین امام حسین (ع)، یادآور انقلاب برای عدالت اجتماعی و اصلاح امور در برابر ظلم و بیداد است. امام حسین و اهل بیت و یارانش که خود را فدای دفاع از ارزش‌هایی چون عدالت و کرامت انسانی کردند، درسهای فداکاری و ایثار به ما دادند و در طول تاریخ به ما این امر را یادآور شدند که انقلاب اصلاح‌طلبانه و ایجاد تغییر در قبال ظلم و طاغوت، هرچه قدر که بهای آن سنیگن باشد، امری گریزناپذیر است. 

در ادامه این بیانیه که در پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری عراق منتشر شد، بر ضرورت درس گرفتن از ارزش‌های قیام امام حسین(ع) و به کار بستن آن در اجرای اصلاحات و تغییرات برای تشکیل دولتی توانمند، مقتدر و دارای حاکمیت که به شهروندانش خدمت می‌کند، تاکید شده است.

رئیس‌جمهور عراق همچنین بر ضرورت مبارزه با فسادی که مردم عراق را از استفاده از منابع و نعمتهای کشورشان طی سالیان سال محروم ساخته، تاکید کرد و ضمن عرض ارادت و درود به جمعیت میلیونی در حال حرکت به سوی کربلای معلی، خواستار اتخاذ اقدامات پیشگیرانه لازم برای سلامتی این زائران در برابر کرونا شد و برای سلامتی همه آنها دعا کرد.

وی همچنین از نیروهای امنیتی و همه نهادهای خدمات‌رسان و گروه‌های داوطلب برای خدمت به زائران حسینی قدردانی کرد.

پیام نخست‌وزیر عراق به مناسبت اربعین حسینی (ع)

از سوی دیگر «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق نیز طی پستی در توئیتر نوشت: مراسم اربعین با حضور جمعیت میلیونی مومن و میراث راسخ آن و اهتمام همه به برگزاری آن در امنیت و صلح تاکید می‌کند که اصول والایی که انقلاب حسینی برای آن صورت گرفت، ریشه دار است و بیرق ایمان در وجدان‌ها نسل به نسل باقی مانده است.

وی در ادامه نوشت: حرکت در مسیر حسین نیازمند صبر، فداکاری و تحمل مشقت است و به معنای عدم پذیرش خشونت و نفرت است.

۲۰ صفر هر سال مراسم اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان در  کربلا با حضور میلیون‌ها زائر داخلی و خارجی برگزار می‌شود. مرزهای عراق هر ساله در آستانه  این روز، مملو از زائرانی است که از کشورهای مختلف جهان به سوی کربلا حرکت می‌کنند. زائران عراقی نیز با پای پیاده از شهرهای مختلف این کشور به سوی مرقد امام حسین (ع)، حرکت می‌کنند. اما امسال شیوع ویروس کرونا  بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی  از جمله پیاده‌روی اربعین را تحت تاثیر قرار داده و بغداد اعلام کرده که امسال میزبان زائران ساکن عراق است و تنها به شمار محدودی از زائران خارجی اجازه شرکت در این مراسم را داده است.

منبع:فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1075911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =