ترامپ: در مناظره مجازی با بایدن مشارکت نمی‌کنم

رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با یک شبکه آمریکایی تأکید کرد که حاضر به مشارکت در مناظره مجازی با «جو بایدن» نیست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، پس از آنکه کمیسیون مناظره‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که دور دوم مناظره میان نامزدهای جمهوری‌خواه و دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا روز ۱۵ اکتبر (۲۴ مهرماه) به صورت مجازی برگزار می‌شود، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرد که در مناظره مجازی شرکت نخواهد کرد.

پیش از این، کمیسیون دو حزبی مناظره‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که دومین مناظره بین «جو بایدن» و «دونالد ترامپ» نامزدهای دموکرات و جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا روز ۱۵ اکتبر (۲۴ مهرماه) به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

ترامپ در واکنش به این خبر اعلام کرد که فرمت پیشنهادی کمیسیون مناظرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که در آن هر نامزد به صورت مجازی و جداگانه از مکان‌هایی دور با یکدیگر مناظره خواهند کرد، «غیرقابل قبول» است.

طبق این گزارش، وی در این خصوص گفت: «من قصد ندارم وقت وقت خود را برای یک مناظره مجازی هدر دهم».

رئیس‌جمهور آمریکا برخلاف نظرسنجی‌های انجام شده، خود را پیروز مناظره اول با بایدن خواند و ضمن انتقاد از تغییر فرمت مناظره دوم گفت که تمایلی ندارد که «پشت یک کامپیوتر بنشیند» و این پیشنهاد کمیسیون مناظرات انتخاباتی را «مضحک» خواند.

کمیسیون مناظره‌های ریاست‌جمهوری آمریکا امروز اعلام کرد: «با توجه بر لزوم حفظ سلامت و ایمنی تمامی افراد شرکت‌کننده، دومین مناظره ریاست‌جمهوری به شیوه "جلسه شهری" برگزار می‌شود به طوری که نامزدها به صورت جداگانه از مکان‌های دور شرکت می‌کنند».

این کمیسیون ادامه داد: «مجری مناظره همان "استیو کسکالی" تهیه کننده ارشد و سردبیر سیاسی شبکه سی-اسپن است که در مرکز هنرهای نمایشی آدرین آرشت در شهرستان «میامی-داد» ایالت فلوریدا مستقر خواهد شد و تیم فیلمبرداری کاخ سفید نیز دومین مناظره ریاست‌جمهوری را به صورت زنده پوشش می‌دهند».

این خبر در حالی منتشر شده است که پیش از این «جو بایدن» تأکید کرده بود که در صورتیکه ترامپ همچنان به کرونا مبتلا باشد، مناظره دوم باید لغو شود.

جمعه هفته گذشته (۱۱ مهرماه)، ترامپ از ابتلای خود و همسرش به کرونا خبر داد. وی روز شنبه (۱۲ مهر ماه) با هواپیما به بیمارستان نظامی والتر رید در حومه واشنگتن منتقل شد و با داروی «رمدیسیویر» تحت درمان قرار گرفت و روز دوشنبه به تشخیص پزشک بیمارستان ترخیص و به کاخ سفید منتقل شد و علیرغم آنکه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری به وی توصیه کرده بود که باید به مدت ۱۴ روز از زمان شروع علائم در قرنطینه بماند، کاخ سفید اعلام کرد که ترامپ روز گذشته (چهارشنبه) به دفتر کار خود در کاخ سفید بازگشته است.

منبع:فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1075912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =