اسکوچیچ: یک جلسه تمرین تاکتیکی داشتیم و شرایط آسان نبود

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران از عملکرد شاگردانش در مصاف دوستانه با ازبکستان ابراز رضایت کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز، دراگان اسکوچیچ پس از پیروزی ۲ بر یک تیم ملی فوتبال ایران مقابل ازبکستان (اینجا ببینید) گفت: ابتدا از فدراسیون فوتبال دو کشور تشکر می‌کنم که برای آماده‌سازی و انجام این مسابقه تلاش کردند. به بازیکنان تیم خودم هم بابت این پیروزی تبریک می‌گویم. تعدادی از آنها تازه از لیگ قهرمانان آسیا آمده بودند و شرایط برای انجام این بازی اصلاً آسان نبود، اما با این حال بازیکنانم تلاش زیادی کردند و این برد را به آنها تبریک می‌گویم.

وی افزود: ما فرصت خیلی کمی برای آماده‌سازی داشتیم و فقط با یک جلسه تمرینی تاکتیکی در این بازی حاضر شدیم. در این بازی هم سعی کردیم از دو سیستم متفاوت استفاده کنیم که تاکتیک ما در نیمه اول استفاده از سیستم ۲-۱-۳-۴ بود و احساس کردیم با این سیستم از کناره‌ها مشکل داریم. البته انتظار داشتم این ضعف در کناره‌ها را داشته باشیم و پیش‌بینی این اتفاق را کرده بودم. در نیمه دوم تغییر سیستم دادیم تا بتوانیم کناره‌ها را پوشش دهیم و به سیستم ۱-۳-۲-۴ روی آوردیم و سعی کردیم بازی را در کناره‌ها آرام کنیم. از شش بازیکن تعویضی هم که به زمین آمدند، راضی هستم.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: علاوه بر شش بازیکن تعویضی که به زمین آمدند، چند بازیکن جوان دیگر داریم که به تیم اضافه کردیم و می‌توانند انرژی خوبی به تیم ما اضافه کنند. ازبکستان هم تیم خوبی بود و تجربه این بازی می‌تواند برای ما خوب باشد.

اسکوچیچ در مورد تاکتیک تیم ازبکستان هم گفت: می‌دانستیم که ازبکستان با سیستم ۱-۴-۱-۴ بازی می‌کند و از کناره‌ها نفوذ خواهد کرد و این را پیش‌بینی کرده بودیم. با این حال ما در بازی‌های رسمی می‌توانیم از سیستم ۱-۳-۲-۴ استفاده کنیم که تیم ملی و باشگاه‌های ما بارها با این سیستم بازی کرده‌اند. این یک بازی دوستانه بود که فرصت محک زدن تیم در یک سیستم جدید را داشتیم.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد مقایسه سردار آزمون و الدور شومورودوف مهاجم دو تیم که در زنیت روسیه و جنوای ایتالیا بازی می‌کنند، خاطر نشان کرد: من بازی‌های الدور شومورودوف را دیده‌ام و بازیکن خوبی است، سردار هم در یکی از بهترین تیم‌های اروپایی بازی می‌کند و همه از کیفیت او باخبر هستند. زمانی هم که از ایتالیا با من تماس گرفتند و در رابطه با مهاجم ازبکستان از من سؤال کردند، از کیفیت او تعریف کردم.

کد خبر: 1075923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =