۶ اقدام دانشگاه آزاد بروجرد در حوزه توسعه آموزش آنلاین

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد، ۶ اقدام مهم این واحد دانشگاهی در حوزه توسعه آموزش آنلاین را تشریح کرد.

داریوش جاوید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تمیهدات این واحد دانشگاهی در حوزه توسعه آموزش آنلاین اظهارکرد: توسعه آموزش آنلاین و رفع مشکلات این حوزه، یکی از اصلی ترین اولویت‌های ما برای سال تحصیلی جدید است. در همین راستا نیز برنامه ریزی‌های خوبی را تدوین کرده‌ایم تا دانشجویان فعالیت‌های آموزشی خود را برای سال تحصیلی جدید، با کمترین مشکل ادامه دهند.

وی افزود: تهیه فیلم‌های آموزشی برای استادان و دانشجویان در خصوص نحوه ورود به سامانه آموزش مجازی به وسیله رایانه یا تلفن همراه و همچنین آموزش نحوه آپلود یا دانلود فایل و جزوات در سامانه آموزشی، یکی از اقداماتی بوده است که در وهله اول در دستور کار قرار داده‌ایم تا استادا آشنایی کافی را با نحوه آموزش در بستر فضای مجازی را داشته باشند.

جاوید ادامه داد: تجهیز ۷ کلاس به سیستم مناسب، میکروفون و وب کم برای استفاده استادان برای آموزش همزمان آنلاین و حضوری و قابلیت افزایش به آن به ده کلاس نیز از دیگر اقدامات برای توسعه آموزش آنلاین بوده است. در این حوزه بنای ما بر سیستم آموزش ترکیبی بوده است تا دانشجویان فاقد امکانات سخت افزاری نیز بتوانند فرآیند آموزش خود را به خوبی طی کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد تصریح کرد: استفاده از دو منبع مجزای اینترنت از جمله مخابرات و سایر شرکت‌های ارائه دهنده برای جلوگیری از قطع ناخواسته شبکه اینترنت در حین برگزاری کلاس‌ها و افزایش پهنای باند اینترنت برای برگزاری همزمان کلاس‌های بیشتر در بستر اینترنت رایگان نیز، جزو اقدامات ما برای کاهش مشکلات ناشی از سرعت اینترنت بوده است.

وی گفت: جمع آوری آخرین نسخه نرم افزارهای مورد نیاز برای آموزش مجازی استادان و دانشجویان برای دانلود از روی سایت و همچنین، استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجاز به عنوان مکمل آموزش مجازی برای ارتباط مستمر دانشجویان با استادان از دیگر اقدمات ما برای تسهیل در فرآیند آموزش بوده است.

جاوید در پایان خاطرنشان کرد: نیروهای متخصص دانشگاه به صورت تمام وقت برای رفع مشکلات احتمالی دانشجویان و استادان فعال خواهند بود و پاسخگوی ابهامات و سوالات آن‌ها هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1075924

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =