روانچی: اقدامات آمریکا علیه ایران مصداق بارز تروریسم دولتی است

نماینده دائم ایرلن در سازمان ملل تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران، تروریسم را در هر شکل و ظاهری اعم از تروریسم دولتی و تروریسم اقتصادی و پزشکی را که از طریق اقدامات اجباری یکجانبه اعمال می‌کنند، به شدت محکوم می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مجید تخت روانچی، نماینده دائم ایرلن در سازمان ملل در سخنانی در نشست کمیته ششم مجمع عمومی سازمان ملل با موضوع مبارزه با تروریسم گفت: ایالات متحده با سیاست مداخله‌جویانه خود در منطقه ما به ایجاد گروه‌های تروریستی همچون القاعده و داعش کمک کرده است. این کشور همچنان به آموزش و تهیه سلاح و مواد منفجره به نمایندگان تروریست و شرکای خود از جمله پژاک، تندر و جیش‌ العدل برای انجام حملات تروریستی در ایران ادامه می‌دهد. 

روانچی افزود: ایالات متحده به منافقین سازمان تروریستی بدنام و خطرناکی که مسئول قتل حداقل 12 هزار ایرانی و بسیاری از عراقی‌ها است، پناه داده است.

او همچنین با اشاره به شهادت سردار سلیمانی، اقدام آمریکا در ترور شهید سلیمانی را بزدلانه، وحشیانه و مصداق بارز تروریسم دولتی دانسته و تاکید کرد چندجانبه گرایی از طریق افزایش همکاری بین‌المللی تنها راه مبارزه با این نوع تروریسم است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1075928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =