وبینار تخصصی در حوزه دارویی برگزار می‌شود

وبیناری با عنوان فرصتی فوق‌العاده برای رویش کسب و کارهای حوزه دارویی برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) ،  باور عمومی این است که اختراع، ابداع و نوآوری، بر عهده گروهی از کارآفرینان خلاق و خوش‌فکر است که با خلق ایده‌های نو و تلاش برای تجاری‌سازی آن‌ها، محصولات و فناوری‌های نوظهور را به بازار عرضه می‌کنند. این باور، در ظاهر امر درست به نظر می‌آید، اما اگر کمی به فرآیند تجاری‌سازی محصولات نوآورانه و سازوکار آن در محیط واقعی دقت کنیم، می‌بینیم که به‌غیر از صاحبان ایده و فناوران، بازیگران دیگری هم ایفای نقش می‌کنند. توسعه محصولات فناورانه، از دستگاه‌های الکترونیک مصرفی گرفته تا محصولات دارویی و شیمیایی، نیازمند سرمایه قابل‌توجه و البته مجموعه‌ای از مهارت‌های مدیریتی، بازاریابی، فروش و … است که لزوماً تمامی آن‌ها در اختیار صاحبان ایده قرار ندارد. بر این اساس، اکوسیستم نوآوری، نیازمند سرمایه‌گذاران، مربیان کسب‌وکار و سایر بازیگرانی است که در مشارکت با یکدیگر، نوآوری‌های جدید را به بازار عرضه کنند.

به‌طور خلاصه، توسعه و تجاری‌سازی نوآوری، مستلزم کارکرد صحیح و هماهنگ مجموعه‌ای از اجزا و بازیگران مختلف بوده که در قالب نظام نوآوری، به فعالیت مشغولند. یکی از این اجزا که در سال‌های اخیر و به دنبال استقبال از فناوری‌های نوظهور و پیچیدگی فرآیند توسعه نوآوری، نقش کلیدی‌تری را بر عهده گرفته است، شتاب‌دهنده‌های عمومی و تخصصی هستند. شتاب‌دهنده‌ها، با حمایت از ایده‌های نو و استارتاپ‌هایی که از پتانسیل لازم برای تجاری‌سازی ایده خود برخوردارند، آن‌ها را در این امر خطیر و پر فراز و نشیب یاری می‌دهند.

برخی از شتاب‌دهنده‌ها، بر حوزه‌های خاص فناوری متمرکز می‌شوند؛ این استراتژی، به آن‌ها کمک می‌کند تا هم منابع محدود خود را به شکل بهینه‌تری صرف نموده و هم تجربیات و قابلیت‌های خود را در همان حوزه‌های تخصصی، به کار گیرند. به‌عنوان مثال، یک شتاب‌دهنده ممکن است تنها به فناوری‌های دارویی و پزشکی پرداخته و از ایده‌های مرتبط با این حوزه پشتیبانی کند. گردش مالی بالای صنایع دارویی و البته نیاز به نوآوری‌های پزشکی و دارویی در دنیای مدرن، اهمیت این حوزه از فناوری و البته فرصت‌های کارآفرینی مستتر در آن را به خوبی بیان می‌کند. جالب این‌که با شیوع کووید-۱۹ و تلاش‌های همه‌جانبه شرکت‌های دارویی برای توسعه واکسن، باز هم نقش فناوری‌های دارویی در زندگی انسان، پررنگ‌تر شده و همگان به نیاز فزاینده به این محصولات جدید اذعان دارند.

لازم به تأکید است که توسعه محصولات دارویی جدید، با پیچیدگی‌هایی افزون بر پیچیدگی‌های معمول یک محصول نوآورانه مواجه است. علاوه بر سرمایه مورد نیاز و ریسک شکست پروژه که در سایر حوزه‌های فناوری هم صادق است، محصولات دارویی، به دلیل سر و کار داشتن با سلامت جامعه، الزامات سخت‌گیرانه‌ای برای حضور در بازار خواهند داشت. به عبارت بهتر، یک محصول دارویی جدید، می‌بایست مجموعه‌ای از آزمایشات بالینی را پشت سر گذاشته و مجوزهای لازم برای بازاریابی و فروش محصول را از نهادهای مرتبط دریافت کند. این الزامات، معمولاً موجب زمان‌بر شدن بیش از حد فرایند توسعه و تجاری‌سازی محصول گردیده و بازگشت سرمایه را طولانی‌تر می‌سازد. علاوه بر این، حفاظت از نوآوری‌های دارویی، با چالش‌هایی همراه است. از یک‌سو، کپی‌برداری از محصولات عرضه شده به بازار، به‌عنوان یک خطر بزرگ مطرح بوده و از سوی دیگر، به دلیل فرایند طولانی اخذ تأییدیه، اعتبار پتنت‌های به ثبت رسیده، با زمان محدودتری مواجه می‌شود. تمامی این موارد، موجب شده تا کارآفرینی‌های نوآورانه در حوزه دارو و درمان، پیچیده‌تر از معمول گردیده و نیازمند دخالت نهادهای پشتیبان است.

شتاب‌دهنده تخصصی دارویی «هنام»، از شتاب‌دهنده‌های ایرانی است که خدمات تخصصی خود را به فناوران و نوآوران حوزه پزشکی و دارویی ارائه می‌کند. سیزدهمین وبینار کاریز، به معرفی این شتاب‌دهنده می‌پردازد. در این وبینار که با عنوان «شتاب‌دهنده تخصصی دارویی فرصتی فوق‌العاده برای رویش کسب‌وکارهای حوزه دارو» برگزار می‌شود، ترند فناوری‌های مرتبط با داروهای پیشرفته، برای علاقه‌مندان و فعالان این حوزه تشریح می‌گردد. معرفی شتاب‌دهنده هنام و خدمات آن و همچنین مدل‌های همکاری و شتاب‌دهی، از دیگر موضوعاتی است که در این وبینار، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این مجموعه، به واسطه شبکه گسترده و همچنین همکاری با دیگر فعالان زنجیره صنعت دارو، آرایشی و بهداشتی و نهادهای حامی، محل تلاقی پژوهش و تجاری‌سازی در حوزه سلامت و تکنولوژی‌های نوآورانه‌ای است که برای نیازهای مشخص خلق می‌شوند و کسب‌وکارهایی رقابتی در سطح بین‌المللی را به دنبال دارند.

اگر از فعالان حوزه دارو و درمان هستید، اگر ایده‌ای جدید برای تولید دارویی متمایز و تجاری در ذهن دارید، اگر به فناوری‌های دارویی و پزشکی علاقه‌مند هستید، با شرکت در این وبینار، با آخرین تغییر و تحولات فناوری‌های دارویی آشنا شده و درکی عمیق‌تر از این بازار بزرگ و جذاب به دست آورید. آشنایی با خدمات این شتاب‌دهنده و مدل‌های همکاری با این مرکز تخصصی، از دیگر مزایای حضور در وبینار سیزدهم کاریز خواهد بود. لازم به تأکید است که در پایان این وبینار، جلسه پرسش و پاسخی برگزار خواهد شد تا مخاطبین و حاضران، بتوانند پرسش‌های خود را در ارتباط با موضوعات مطرح شده مطرح کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1075929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =