دریافت سرمایه تسریع تجاری‌سازی تولید هیدروژن سبز

یکی از شرکت‌های توسعه‌دهنده روش‌های تولید هیدروژن سبز برای تسریع تجاری‌سازی فناوری تولید هیدروژن با کمک نانوذرات، مبلغ ۴ میلیون دلار سرمایه دریافت کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) ،  شرکت سان‌هیدروژن ۴ میلیون دلار حمایت مالی برای تسریع تجاری‌سازی فناوری هیدروژن سبز دریافت می‌کند. شرکت جی‌اچ‌اس اینوستمنتز که در نیویورک مستقر است تا سقف ۴ میلیون دلار سرمایه‌گذاری روی شرکت سان‌هیدروژن انجام می‌دهد تا توسعه فناوری تولید هیدروژن با نانوذرات و دیگر راهبردهای این شرکت به سرانجام برسد.

سان‌هیدروژن در حال توسعه فناوری است که بتوان با هزینه کم هیدروژن تجدیدپذیر تولید کرد که برای این کار تنها از آب و نور خورشید استفاده می‌شود. منبع آن نیز می‌تواند آب دریا یا پساب‌ها باشد.

برخلاف سوخت‌های هیدروکربنی، مانند نفت، ذغال‌سنگ و گاز طبیعی که درصورت استفاده از آن‌ها دی‌اکسیدکربن و دیگر آلاینده‌ها تولید و وارد اتمسفر می‌شود، استفاده از سوخت هیدروژن باعث تولید آب خالص به‌عنوان محصول جانبی می‌شود.

با بهینه‌سازی دانش الکترولیز آب در مقیاس‌ نانو، نانوذرات توسعه داده شده در این شرکت با تقلید از فتوسنتز، نور خورشید را برای جداسازی هیدروژن از آب استفاده کرده و هیدروژن تجدیدپذیر و سازگار با محیط‌زیست تولید می‌کند.

سان‌هیدروژن با استفاده از روشی ارزان قیمت، هیدروژن تجدیدپذیر تولید می‌کند و قصد دارد تا هیدروژن تجدیدپذیر تولید شده را برای استفاده در وسایل نقلیه الکتریکی مجهز به پیل سوختی عرضه کند.

تیم یانگ، مدیرعامل شرکت سان‌هیدروژن گفت: فرصت‌های بازار بسیار زیاد است، ما معتقدیم که فناوری تولید هیدروژن با نانوذرات بسیار مقیاس‌پذیر بوده و هیدروژن سبز با هزینه کم قابل تولید است. رویکرد ما موفقیت‌آمیز بوده و می‌تواند آینده انرژی‌های تجدیدپذیر را به‌طور چشمگیری تغییر دهد. هنگامی که تلاش‌های توسعه‌ای خود را تسریع می‌کنیم، احساس فوریت و مسئولیت زیادی به ما دست می‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1075938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =