آموزش ضمن خدمت معلمان باید به دانشگاه فرهنگیان واگذار شود

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فرهنگیان گفت: از نظر تخصصی و طبق نظر مقام معظم رهبری باید آموزش ضمن خدمت معلمان به دانشگاه فرهنگیان واگذار شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکاینوز)؛‌ علی باقر طاهری نیا  درباره کیفیت آموزش در دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: پیش از اینکه دانشگاه فرهنگیان تاسیس شود، فارغ التحصیلان در مراکز تربیت معلم در مقطع کاردانی مدرک گرفته و با فوق دیپلم فارغ التحصیل شده و در مقطع راهنمایی و ابتدایی تدریس می‌کردند.

معاون پژوهشی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: معلمان مقطع متوسطه نیز از سایر دانشگاه‌ها بدون هیچگونه آموزش مهارتی معلمی تدریس می‌کردند اما از زمانی که مراکز تربیت معلم به دانشگاه تبدیل شده، فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان معلم مقاطع متوسطه، ابتدایی و راهنمایی می‌شوند و خلا موجود برطرف خواهد شد.

طاهری نیا با اشاره به یک پژوهش دانشگاهی تصریح کرد: در این پژوهش آمده است که فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان به نسبت معلمانی که غیر از دانشگاه فرهنگیان فارغ التحصیل شدند، در مهارت های مختلف موفقیت و صلاحیت بیشتری دارند.

وی ادامه داد: فارغ التحصیلان حال حاضر دانشگاه فرهنگیان باید نسبت به فارغ التحصیلان گذشته تراز بالاتری داشته باشند؛ اما هنوز ظرفیت خالی برای آموزش معلمان روز به روز بیشتر می‌شود.

معاون پژوهشی دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: یکی از ماموریت‌های دانشگاه فرهنگیان ارتقای سطح توانمندی معلمان است. طبیعتا معلمانی که ۳۰ سال در حال تدریس هستند، در هر دوره‌ای نیاز به بازآموزی و به روز شدن دارند که همان مسئله آموزش ضمن خدمت است.

وی افزود: در ظرفیت اساسنامه دانشگاه فرهنگیان پیش بینی شده است که آموزش ضمن خدمت معلمان یکی از ماموریت‌های این دانشگاه است که تا امروز هنوز به این موضوع ورود نشده است؛ اما از نظر تخصصی و طبق نظر مقام معظم رهبری باید موضوع ضمن خدمت به دانشگاه فرهنگیان واگذار شود. البته نیاز است دانشگاه فرهنگیان نیز قابلیت و ظرفیت‌های لازم را در خود ایجاد کند و علاوه بر تربیت نیروهای تازه نفس به بازآموزی نیروهای پیشکسوت نیز بپردازد.

طاهری نیا خاطر نشان کرد: اگر از سوی وزارت آموزش و پرورش این موضوع به دانشگاه فرهنگیان ابلاغ شود، دانشگاه آمادگی لازم را نیز دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1075952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =