تعدد کاندیداها نباید موجب اختلال در حرکت جریان انقلابی شود

یک فعال سیاسی اصولگرا، گفت: ویژگی مهم دولت این است که از توان، خرد و برنامه مناسب و موثر برای بهبود شرایط اقتصادی برخوردار باشد تا بتواند در جنگ اقتصادی که با دشمن داریم، فرماندهی قرارگاه اقتصادی کشور را برعهده گرفته و آن را به نحو مطلوبی به انجام برساند. همچنین در سیاست داخلی و خارجی بتواند زمینه کامل‌تر شدن یک دولت اسلامی را نحو مطلوبی فراهم کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، حمیدرضا ترقی فعال سیاسی اصولگرا و عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در خصوص ویژگی‌های دولت آینده از منظر جناح اصولگرا، گفت: دولت در درجه اول باید مطابق فرمایش‌های مقام معظم رهبری یک دولت جوان انقلابی و جهادی باشد که به روند حرکت اجرایی کشور شتاب متناسب با گام دوم انقلاب دهد.

وی ادامه داد: دیگر ویژگی مهم چنین دولتی این است که از توان، خرد و برنامه مناسب و موثر برای بهبود شرایط اقتصادی برخوردار باشد تا بتواند در جنگ اقتصادی که با دشمن داریم، فرماندهی قرارگاه اقتصادی کشور را برعهده گرفته و آن را به نحو مطلوبی به انجام برساند. همچنین در سیاست داخلی و خارجی بتواند زمینه کامل‌تر شدن یک دولت اسلامی را به نحو مطلوبی فراهم کند.

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر اصولگرایان در حال برنامه‌ریزی برای انتخابات، تدوین شاخص‌ها و بررسی گزینه‌ها هستند، اما هنوز تصمیمی در این راستا اتخاذ نشده که قابل اطلاع‌رسانی باشد و جلسات بحث و بررسی جریان دارد.

ترقی درخصوص احتمال تعدد کاندیداها که ممکن است زمینه‌ساز انشقاق و شکست اصولگرایان باشد، بیان داشت: این طبیعی است که در هر دوره از انتخابات‌، برخی از افراد براساس شرایط کشور و توانمندی‌ها و سوابقی که در خود می‌بینند، برای حضور در انتخابات اعلام حضور و آمادگی کنند، این مساله تا زمانی که ائتلاف و وحدت نهایی درون جریان ایجاد نشده، اشکالی ندارد و نشان‌دهنده تنوع فکری است.

وی ادامه داد: آنچه اهمیت دارد این است که گروه‌ها و افراد در انتها بتوانند به یک اتفاق نظر برای انتخابات دست پیدا کنند، در غیر اینصورت اینکه با حضور پرتعداد خود در روند حرکت و نتیجه‌گیری جریان انقلابی اختلال ایجاد کنند، چندان مطابق با رفتارها و ویژگی‌های نیروهای جبهه انقلاب نیست.

این نماینده سابق مجلس در خصوص ارزیابی از عملکرد مجلس یازدهم با توجه به شائبه‌هایی که درباره  مجلس ایجاد شده است، ابراز داشت: من به شخصه عملکرد مجلس را تا این لحظه مثبت ارزیابی می‌کنم، مجلس تا امروز گام‌های مناسبی برای شناخت مشکلات برداشته و توانسته است به خوبی مشکلات را کشف کند! بعد از آن باید راه‌حل‌های این مشکلات را پیدا کند و سپس قوانین مرتبط و متناسب با آن را در مجلس تصویب کند و این موارد سه گام مجلس است که باید برای رفع مشکلات برداشته شود و تاکنون در گام نخست موفق بوده‌اند.

وی گفت: در مجموع مجلس وظیفه دارد مشکلات را بشناسد و برای آن‌ها راه‌حلی متناسب با توان اجرایی دولت بیابد. لذا به نظر من مجلس در این حوزه طی چند ماه گذشته توفیق خوبی به دست آورده که از مجالس قبلی بسیار جلوتر است.

منبع: ایلنا
انتهای پیام/

کد خبر: 1075959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =