بحرانی که کنعانی‌زادگان از آن رونمایی کرد!

عدم ارائه آموزش‌های حرفه‌ای به بازیکنان فوتبال در ایران باعث شده تا گاها شاهد رفتارهای شوآفی باشیم که برای نشان دادن پوشالی تعصب است.

باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز) - هادی شاه‌مرادی؛ در فوتبال ماشینی امروز تعصب جایگاه قبلی‌اش را از دست داده و ورزشکاران این رشته با استفاده (بخوانید: سوء استفاده) از کلیدواژه "فوتبال حرفه‌ای" مجوز هر تصمیمی را برای خود صادر می‌کنند. تصمیم‌هایی که گاها با مفهوم تعصب در تضاد کامل قرار میگیرد.
سالهاست که ظهور بازیکن متعصب برای هواداران فوتبال ایران به آرزویی بزرگ تبدیل شده است. آرزویی که البته هر از گاهی جامه عمل به خود می‌پوشاند.

تصوری متوهمانه
از یک سو فقدان بازیکنی که خودش را حامی سرسخت پیراهن تیمش نشان دهد و از سوی دیگر عدم وجود آکادمی و به تبع آن عدم ارائه آموزش رفتار صحیح به فوتبالیست‌های ایرانی باعث شده تا ستاره‌های نوظهور این رشته تصمیم بگیرند به زعم خودشان تعصبشان را ثابت کنند. آن هم با تصوری اشتباه که بیشتر حاصل یک توهم است.
در جدیدترین مورد، محمدحسین کنعانی‌زادگان که با نظر علیرضا منصوریان به تیم استقلال جذب شد، حالا بازیکن پرسپولیس و یکی از طلبکاران تیم سابقش است و اگر مدیران استقلال نتوانند رضایت او را جلب کنند، این باشگاه در خطر از دست دادن مجوز حرفه‌ای قرار گرفته و از فصل بعدی لیگ قهرمانان آسیا حذف خواهد شد.
کنعانی‌زادگان که حالا در مرکز موضوعیت محرومیت آسیایی استقلال قرار گرفته خطاب به هواداران پرسپولیس اظهار داشته که «بخاطر تعصبش به رنگ قرمز و به عشق هواداران سرخ نه تنها تخفیف یا بخششی در کارش نیست بلکه پاسخ استقلالی‌ها را هم نمی‌دهد تا آنان از لیگ قهرمانان محروم شوند!»

تعصب یا ناجوانمردی؟
ناگفته پیداست که موضع بازیکن پرسپولیس با هرگونه اخلاق مداری و جوانمردی ورزشی در تقابل جدی قرار دارد اما اینکه این بازیکن تصمیم گرفته از نام تیم پرسپولیس برای تصمیمش هزینه کند هم جای بحث دارد.
پرسپولیس تیم رقیب و کاملا محترم باشگاه استقلال است با ستاره‌هایی ثبت شده در تاریخش که غیرت و جوانمردی را توأمان داشته‌اند. و حال اینکه با گذشت دهه‌ها مفهوم تعصب در لباس این تیم تغییر هویت پیدا کرده یا خیر را باید در رفتار محمدحسین کنعانی زادگان جستجو نمود.
لازم به تاکید است که کنعانی زادگان به تنهایی نماد باشگاه پرسپولیس نیست اما حالا که او دارد از این نام برای تصمیمش خرج می‌کند، اگر افراد منتسب به این باشگاه اعم از مدیر و مربی و هوادار چنین نظری ندارند باید برخورد لازم با مدافع تیمشان را در دستور کار قرار دهند تا بیش از این نام پرسپولیس توسط این بازیکن خدشه‌دار نشود.

البته نکته‌ای که از این ماجرا می‌توان به آن دست یافت این است که کنعانی‌زادگان از بحرانی رونمایی کرده که اگر جدی گرفته نشود می‌تواند برای آینده فوتبال کشورمان خطرساز شود. بحرانی که ناشی از آدرس غلط مفهوم تعصب است.

اقدام علیه امنیت ملی؟
متاسفانه انشقاق ایجادشده بین هواداران تیم‌های مختلف زمینه‌ساز هرگونه بی‌اخلاقی‌ بازیکنان نسبت به تیم رقیب شده است. از اتهام‌زنی گرفته تا شیطنت‌های ریز و درشت. اما آنچه در این بین بیشتر موضوعیت پیدا می‌کند مسائل ملی است که اتفاقا در این روزهای فوتبال کشورمان عبارت "امنیت" نیز به آن ضمیمه شده است و به نظر می‌رسد تعریفی است برای جلوگیری از هرگونه اقدام که جوانب فوتبال کشورمان در عرصه‌های بین‌المللی را تهدید کند.
با این تعریف از "امنیت ملی" اگر به اظهارات مدافع تیم پرسپولیس نگاهی بیندازیم متوجه تضاد رفتار او با کلیدواژه کاربردی این روزهای فوتبال ایران خواهیم شد.
تقریبا هر روز در خصوص برخی واکنش‌های هواداران به ماجرای شکایت النصر مصاحبه‌هایی مبنی بر برخورد قضایی با عوامل آن به گوش می‌رسد. با همین رویکرد این سوال مطرح می‌شود که اگر به دلیل رفتار غیرحرفه‌ای کنعانی‌زادگان یکی از دو تیم پرطرفدار ایران از لیگ قهرمانان حذف شود، اقدام علیه امنیت ملی محسوب خواهد شد یا خیر؟

انتهای پیام/

کد خبر: 1075966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =