مدفون شدن چند تن در پی ریزش ساختمان در تهران با وجود اخطار قبلی

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از مدفون شدن چند تن در پی ریزش یک ساختمان در تهران خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سید جلال ملکی در این باره اظهار کرد: حوالی ساعت ٧ صبح روز جاری حادثه احتمال ریزش یک ساختمان در خیابان ابوذر، خیابان فلاح به سامانه ١٢۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اطلاع داده شد که بلافاصله دو ایستگاه به محل اعزام شدند. 

وی ادامه داد: شب گذشته نیز این ساختمان همین مورد را اعلام کرده بودند که آتش نشانان، عوامل شهرداری و عوامل انتظامی در محل حضور پیدا کردند. شب گذشته نیز به دفعات این ساختمان تخلیه شد و اخطارهای لازم به آن ها اعلام شد که فردی نباید داخل این ساختمان برود. 

ملکی افزود: گودبرداری عمیقی به عمق حدود ٢٠ متر در مجاورت این منزل قرار دارد که البته در چند جا مقاوم سازی دیده می شود اما مشخص نیست که تا چه حد اصولی بوده است. در ضلع شرقی و غربی این گودبرداری ساختمان های قدیمی واقع شده بودند که بخشی از ساختمان ضلع شرقی تخریب شده بود و ساکنان آن را ترک کرده بودند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران اظهار کرد: ایمن سازی های لازم و مشخص سازی با نوارهای خطر انجام شده و تاکید شده بود که فردی نباید داخل این ساختمان برود. 

وی ادامه داد: حوالی ساعت ٩ صبح امروز نیمی از این ساختمان که در ضلع شرقی واقع شده بوده تخریب می شود و علیرغم تمام تأکید ها دقایقی قبل افرادی داخل ساختمان حضور پیدا کرده بودند که احتمالا به گفته حاضران از نگهبانان آن پروژه بودند. 

ملکی افزود: در واقع علیرغم این مخالفت ها برای یک لحظه در ساختمان حضور پیدا کرده بودند اما در همان لحظه ساختمان تخریب می شود و این افراد که همچنان مشخص نیست سه یا چهار نفر هستند، مدفون می شوند. 

به گفته وی، عوامل شهرداری و آتش نشانی همچنان در محل و در حال انجام عملیات هستند. ریسک ریزش سایر نقاط ساختمان بالاست و نیرو های عملیاتی با احتیاط در حال انجام اقدامات لازم هستند.


منبع: ایسنا
انتهای پیام/

کد خبر: 1076014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =