آماده‌باش مدیریت بحران برای آمادگی در برابر مخاطرات فصل سرما

رییس سازمان مدیریت بحران کشور، استان‌های سراسر کشور را برای مقابله با حوادث و بحران‌های احتمالی ناشی از بارش برف و باران و وقوع سرما در نیمه دوم سال به حالت آماده باش درآورد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، اسماعیل نجار با اشاره به افزایش نزولات جوی در نیمه دوم سال و نیز افزایش احتمال وقوع بحران‌ها و حوادث ناشی از بارش باران، برف و سرما، گفت: سازمان مدیریت بحران کشور در دستورالعملی به تمامی استان های کشور بر ضرورت انجام یکسری اقدامات پیشگیرانه و هشداری تاکید کرد.  

وی با اشاره به قانون جدید مدیریت بحران کشور گفت: بر اساس مواد ۱۱ و ۱۲ این قانون استانداران و فرمانداران رییس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات مقابله در هر استان بوده و مسئولیت عواقب هرگونه خسارات ناشی از وقوع مخاطرات طبیعی به عهده آنان است، لذا آنان باید اقدامات پیشگیرانه در دستور کار قرار دهند.  

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر اینکه استانداران باید اقدامات و امور مربوط به آمادگی و نیز اقدامات پیشگیرانه و هشداری را انجام دهند، گفت:  هر گونه تخلف یا سهل انگاری در این مورد به مراجع ذیربط گزارش خواهد شد.

نجار افزود: در همین راستا در نامه‌ای که در روزهای پایانی تابستان به استان های سراسر کشور ابلاغ شد، تاکید شد تا استان ها تمامی امکانات و تدابیر خود را جهت آمادگی در برابر بحران ها و حوادث احتمالی ناشی ناشی از بارش ها و سرما را به کار گرفته و گزارشی از اقدامات خود نیز به سازمان مدیریت بحران کشور ارسال کنند.  

وی درباره تامین اعتبارات مورد نیاز نیز گفت: اعتبارات مورد نیاز برای فعالیت های اعلام شده در این ابلاغیه، در اعتبارات جاری دستگاه ها و نهاد ها، پیش بینی شده است و علاوه بر آن در صورت نیاز به اعتبارات بیشتر دستگاه های اجرایی مربوطه در استان می‌توانند با تایید استانداران از محل اعتبارات جاری خود نیاز مالی را تامین کنند. این اعتبارات در زمان مناسب توسط مجموعه وزارت کشور جایگزین خواهد شد.


انتهای پیام/

کد خبر: 1076018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =