همه مشکلات اقتصادی ازتحریم‌ نیست

نایب رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: بسیاری از مشکلات اقتصادی ما ارتباط مستقیمی با تحریم‌ها ندارد و همه اینها را پای تحریم نوشتن شاید فرار از مسئولیت‌ها باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مهدی چمران، نایب رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب درباره گفته‌های اخیر رئیس جمهور پیرامون جنگ اقتصادی و تحریم و ارتباط شرایط اقتصادی فعلی با عدم تصویب FATF اظهار داشت: به هر حال تحریم و جنگ اقتصادی وجود دارد و آمریکا با ما جنگ اقتصادی را شروع کرد اما درست است که جنگ اقتصادی و تحریم شدیدتر شده و هر چه می‌توانستند به کار گرفتند اما ما هم در مقابل این جنگ اقتصادی کارکشته‌تر، مقاوم‌تر و با تجربه‌تر شدیم.

وی عنوان کرد: اصل مسأله اینجا است که ما باید یا جنگ و یا یک دفاع متناسب با جنگ را تنظیم می‌کردیم. ما سال‌ها تحریم بودیم و بعدها تشدید شد و اکنون تحت عنوان جنگ مطرح می‌شود در حالی که برجام را امضا کردند تا گشایش ایجاد شود نه اینکه جنگ اقتصادی به وجود بیاید.

نایب رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب افزود: حالا نتیجه این شد که به جنگ اقتصادی انجامید و ناجوانمردی، دروغگویی و همه کار صورت گرفت و به جنگ اقتصادی کشید. حالا مقابله با جنگ اقتصادی مهم است. ما هم باید آرایش جنگی بگیریم و یک کار جنگی انجام دهیم. آنچه که انجام شد متناسب با جنگ اقتصادی نبود بلکه متأسفانه برخی مواقع وا دادن محسوب می‌شد که شواهد آن هم هست.

چمران تصریح کرد: تحریم‌ها افزایش پیدا کرده اما افزایش آن قابل پیش‌بینی بود و حتی قبل از تحریم‌ها با شرایطی که وجود داشت، نسبت به گرانی ارز پیش‌بینی صورت گرفته بود و از شش ماه قبل به دولت اعلام می‌شد اما همانطور که گفتم باید آرایش خاصی در مقابل اینها می‌گرفتند که متأسفانه انجام نشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه ما اقتصاد مقاومتی را نیز رعایت نکردیم. بسیاری از مشکلات اقتصادی ما ارتباط مستقیمی با تحریم‌ها ندارد و همه اینها را پای تحریم نوشتن شاید فرار از مسئولیت‌ها باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =