شورای همکاری خلیج فارس خواستار آتش‌بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان شد

شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی از درگیری در قره باغ کوهستانی، از جمهوری آذربایجان و ارمنستان خواست که آتش‌بس کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، «نایف فلاح مبارک الحجرف» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس، امروز (جمعه)، در بیانیه‌ای از ادامه جنگ میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان «بشدت ابراز نگرانی»‌ کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات «وام»، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه یادشده ضمن درخواست آتش‌بس از دو طرف، برای دست یابی به یک راه حل سیاسی فراگیر بر پایه قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد و حقوق بین‌الملل، خواستار مذاکرات جامع میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان شد.

در این بیانیه یادشده همچنین اشاره شده است جنگ میان دو طرف امنیت و ثبات منطقه قفقاز و صلح بین‌الملل را تهدید می‌کند.

طبق این گزارش، نایف فلاح مبارک الحجرف  از شواری امنیت خواست که به وظایف خود در خصوص آتش‌بس بدون تأخیر عمل کند و در راستای دست یابی به یک راه حل سیاسی برای درگیری میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان و از سوی دیگر، حفاظت از جان غیرنظامیان، تضمین امنیت و صلح در این منطقه حساس، دست به کار شود.

 از ۱۰ روز پیش (پنجم مهر) ارتش جمهوری آذربایجان و ارتش ارمنستان وارد دور جدیدی از درگیری‌های شدید نظامی در منطقه «قره‌باغ کوهستانی» شده‌اند بطوریکه از دو روز گذشته، این حملات به داخل شهرها کشیده شده است.

منبع:فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1076044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =