تداوم درگیری‌ها در منطقه قره‌باغ علی‌رغم درخواست‌های جهانی برای آتش بس

طرفین مناقشه قره‌باغ می‌گویند درگیری‌های نظامی در این منطقه صبح جمعه نیز ادامه پیدا کرده و دو طرف یکدیگر را با توپخانه و ادوات سنگین هدف قرار داده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، علی‌رغم درخواست‌های متعدد جهانی برای آتش‌بس فوری در منطقه مورد مناقشه «قره‌باغ کوهستانی» و سفر وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان به مسکو برای شرکت در نشست سه‌جانبه در این موضوع، اما درگیری‌ها در این منطقه صبح امروز (جمعه) نیز ادامه پیدا کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، طرفین درگیر در مناقشه قره‌باغ، بدون توجه به درخواست‌ها برای آتش‌بس و دعوت مسکو برای برگزاری نشست سه‌جانبه جهت حل اختلافات، به مبارزه ادامه داده و یکدیگر را با توپخانه و ادوات سنگین هدف قرار دادند.

وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که شهر «استپاناکرت» یا همان «خان‌کندی»، مرکز منطقه قره‌باغ، از صبح امروز زیر گلوله‌باران طرف آذربایجانی قرار داشت.

حکومت منطقه قره‌باغ که ذیل حمایت ارمنستان قرار دارد نیز امروز با اعلام آمار جدیدی از تلفات خود گفت ۳۷۶ خدمه نظامی آنها طی درگیری‌ها از تاریخ ۲۷ سپتامبر تا ۹ اکتبر، کشته شده‌اند.

به نوشته رویتر،  وزارت دفاع آذربایجان هم می‌گوید از شب گذشته درگیری‌ها در خط تماس بین دو طرف در منطقه قره‌باغ ادامه یافته است.

این در حالی است که وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان امروز به دعوت «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به مسکو می‌روند تا در نشست سه‌جانبه‌ای برای گفت‌وگو درباره مناقشه قره‌باغ شرکت کنند.

درگیری‌های شدید نظامی در منطقه «قره‌باغ کوهستانی» از ۱۳ روز پیش (پنجم مهر) میان ارتش جمهوری آذربایجان و ارتش ارمنستان آغاز شده و از دو روز گذشته نیز حملات به داخل شهرها کشیده شده است.

پیش از این روسیه، فرانسه و دولت ارمنستان از اعزام تروریست‌های سوری به جمهوری آذربایجان بدست ترکیه خبر داده بودند که این خبرها البته با تکذیب شدید باکو مواجه شده است. در مقابل جمهوری آذربایجان نیز مدعی است که تعدادی از ارمنی‌های سوریه و لبنان و دیگر مناطق جهان خود را برای جنگ به قره‌باغ رسانده‌اند.

منبع:فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1076046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =