بیانیه سران آسیای مرکزی در رابطه با حوادث اخیر قرقیزستان

رؤسای جمهور چهار کشور آسیای مرکزی در بیانیه‌ای مشترک از حوادث جاری قرقیزستان ابراز نگرانی جدی کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، رؤسای جمهور چهار کشور آسیای مرکزی در بیانیه‌ای مشترک از حوادث جاری قرقیزستان ابراز نگرانی جدی کردند.

در این بیانیه آمده است: حوادثی که در قلمرو کشور قرقیزستان اتفاق می افتند، باعث نگرانی جدی ما شده است.

ما با پیوندهای دوستی چند قرنی، حسن همجواری ، ارزش های فرهنگی و معنوی مشترک، در این روز های دشوار از مردم قرقیزستان می خواهیم برای حفظ صلح و برقراری ثبات در کشور خرد ذاتی خود را به نمایش گذارند.

امیدواریم که همه احزاب سیاسی و محافل اجتماعی قرقیزستان با رعایت قاطع قانون اساسی و قوانین ملی، تلاش های لازم را برای تامین صلح و آرامش، حل و فصل مسائل به وجود آمده انجام می دهند. رونق قرقیزستان عامل مهم امنیت منطقه ای و توسعه پایدار تمام آسیای مرکزی است.

کشورهای ما گذشته مشترک دارند و آینده مشترکی را خواهند ساخت. مردم آسیای مرکزی به لحاظ تاریخی با تلاش های دستیابی به صلح پایدار، درک متقابل و سازندگی به نفع نسل های آینده با هم متحد هستند.

ضمن داشتن اهداف مشترک، کشورهای ما به طور فعال همکاری های منطقه ای را برای گسترش تعاملات تجاری و اقتصادی، سرمایه گذاری، حمل و نقل و ارتباطات و روابط فرهنگی و انسانی، مرزی و بین منطقه ای تقویت می کنند.

ما که در مسیر تقویت بیشتر همبستگی آسیای مرکزی حرکت می کنیم، همیشه از مردم قرقیزستان در تلاش برای اتحاد، صلح، توسعه مستقل و رفاه حمایت خواهیم کرد.

منبع:فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1076053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =