مددی: میراث‌دار یک بدهی بزرگ هستیم

سرپرست باشگاه استقلال گفت: میراث‌دار یک بدهی بزرگ هستیم، اما باید تلاش کنیم و به آینده امیدوار باشیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز، احمد مددی، سرپرست باشگاه استقلال  در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه «ورزش و مردم» شبکه یک سیما درباره انتخابش به عنوان سرپرست باشگاه استقلال، اظهار داشت: خدمت به هواداران بزرگ و عزیز استقلال را وظیفه و باعث افتخار می‌دانم. با تمام ظرفیت و توان به عرصه خدمت آمده‌ام. امیدوارم در این مهلت کم بتوانیم کارهای بزرگی انجام دهیم.

وی افزود: فکری به خانه خودش بازگشت سال‌ها برای استقلال زحمت کشیده است. در جذب فکری بسیار حرفه‌ای و اخلاق‌مدار رفتار کردیم. به هیچ عنوان قبل از فسخ قرارداد فکری با نساجی با وی وارد مذاکره نشدیم. بعد از فسخ قرارداد دو جلسه صحبت و در نهایت خبر را اعلام کردیم.

سرپرست باشگاه استقلال تصریح کرد: قبل از فکری گزینه‌هایی دیگری هم داشتیم؛ اینطور نبود که بخواهیم به باشگاه بزرگ نساجی ضربه بزنیم. تمام موارد قانونی را در این مسیر بررسی کردیم. حتما مدیران نساجی هم که استقلالی هستند موفقیت استقلال برایشان اهمیت دارد و امیدوارم اخلاق را رعایت کنیم.

مددی درباره پایان مهلت قانونی پرداخت مطالبات طلبکاران عنوان کرد: ضرب‌الاجل استقلال تا فردا ظهر مهلت دارد. در شش روز گذشته تمام امور مربوط به صدور مجوز حرفه‌ای صورت‌گرفته و نگرانی از این بابت وجود ندارد. در مدیریت قبل کمی تعلل صورت گرفته بود، اما بهتر است به جلو و آینده نگاه کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با تمام طلبکاران تسویه شده است، گفت: تمام موارد به نتیجه رسیده است و نگرانی از این بابت وجود ندارد هر چند توقع ما از برخی عزیزان بیشتر بود، اما برخی اذیت کردند. بیشتر دوستان همکاری خوبی با باشگاه داشتند، اما بعضی دیگر اذیت کردند. از شنبه ١٢ مهر هیچ مدرکی در سامانه بارگذاری نشده بود، اما از همان روز کمیته‌های مختلف تشکیل و مستندات و مدارک لازم تهیه شد. بیش از ١٠٠ فرم و مدرک مستند تهیه و بارگذاری شد. تاییدیه لازم از سوی موسسه حسابرسی مربوطه اخذ و پیش از پایان مهلت قانونی برای ای اف سی ارسال شد. از سهیل مهدی و همکارانش تشکر می‌کنم که همکاری خوب داشتند تا اطلاعات را در سریعترین زمان ممکن ارسال کنیم.

سرپرست باشگاه استقلال در خصوص وضعیت دیاباته عنوان کرد: دیاباته ۵ اکتبر ١٠ روز درباره مطالباتش به باشگاه فرصت داد تا ١۴ اکتبر (٢۴ مهر) فرصت داریم. تامین منابع صورت گرفته، منابع دیگری هم پیش‌بینی شده و اگر دوستان به تعهدات خود عمل کنند فکر می‌کنم در فرصت باقیمانده مطالبات را پرداخت کنیم. البته راه‌هایی برای انتقال مالی هم در نظر گرفته‌ایم و فکر نمی‌کنم به مشکل بخوریم.

مددی درباره میلیچ نیز گفت: میلیچ هشتم مهرماه ١۵ روز به ما مهلت داد و سپس نامه‌ای مبنی بر فسخ ارسال کرد، اما گفت اگر مطالباتش پرداخت شود حاضر است برگردد و همراه تیم باشد اگر مواردی که در خصوص دیاباته عنوان شد فراهم شود، میلیچ را هم در کنار تیم خواهیم داشت.

وی در خصوص پیشنهادات مهدی قایدی و احتمال فروش این بازیکن عنوان کرد: جمع‌بندی نهایی درباره ترانسفر وی صورت نگرفته؛ او از بازیکنان خوب ماست و باید به فصل پیش رو هم توجه داشته باشیم تا استقلال از بازیکنان خوب حالی نشود.

سرپرست استقلال درباره شرایط علی کریمی، افزود: کریمی در اردوی تیم ملی است و از طریق دوستان مذاکره کردیم و با مدیر برنامه‌هایش هم صحبت داشتیم. او هم گفته اگر به خارج نرود اولویتش استقلال است. امیدوارم بعد از بازگشت از اردوی تیم ملی اتفاقات خوبی را در این خصوص رقم بزنیم.

مددی درباره آخرین شرایط جذب واسعی گفت: آنطور که از مدیران باشگاه پیکان پیگیری کردیم ظاهرا فسخ قرارداد این بازیکن مشکل دارد و ما هم نمی‌خواهیم استقلال به دردسر بیفتد. ابتدا باید اطمینان پیدا کنیم که مشکلی از این بابت وجود ندارد. حتی حاضر شدیم مبلغی را بابت فسخ وی به پیکان پرداخت کنیم. واسعی استقلالی است و دوست دارد آبی‌پوش شود؛ اگر پیکان همکاری کند می‌توانیم او را که یکی از بازیکنان خوب فوتبال ایران است را در کنار تیم داشته باشیم.

سرپرست باشگاه استقلال درخصوص شرایط مظاهری گفت: تراکتور مدعی شده قرارداد مظاهری مشکل دارد و موضوع در کمیته وضعیت بازیکنان در حال پیگیری است. امیدوارم رای به نفع ما صادر شود و بتوانیم این دروازه‌بان خوب ملی را هم در کنار خود داشته باشیم.

وی درباره زمان باز شدن پنجره تیم فوتبال استقلال گفت: پنجره استقلال به دلیل طلب شفر بسته بود؛ تعلل در پرداخت به شفر باعث شده مطالبات جباروف و پاختاکور هم اضافه شود و تا این مبالغ بدهی را پرداخت نکنیم پنجره باز نمی‌شود. مطالباتی در فیفا داریم که کفاف مطالبات باشگاه پاختاکور و جباروف را می‌دهد. نامه‌ای در همین زمینه به ای اف سی زدیم و منتظر نتیجه هستیم تا ای اف سی را متقاعد کنیم با توجه به شرایط سختی که داریم از این منابع استفاده کنیم. منابع مالی لازم برای پرداخت بدهی شفر هم فراهم شده. متاسفانه بالغ بر سه میلیون دلار باید بابت بدهی‌های خارجی فراهم شود. میراث‌دار یک بدهی بزرگ هستیم، اما باید تلاش کنیم و به آینده امیدوار باشیم.

مددی ادامه داد: هواداران استقلال سرمایه اصلی باشگاه هستند و با حمایت آنها تمام این موانع را از پیش رو برخواهیم داشت. دودستگی به اندازه کافی به استقلال ضربه زده است و نیازمند آرامش هستیم و وحدت هستیم. در مسائل مالی منظم هستم و بر اساس داشته‌ها و بودجه حرکت می‌کنم. باید برای هر کاری تمام موارد را در نظر بگیریم. اگر تمام دوستان وظایف خود را به درستی انجام بدهند و بدهی‌ها به خوبی تسویه شود میراث بدی بر جای نخواهیم گذاشت. این نوید را می‌دهم که از مددی هیچ میراث منفی بر جای نمی‌ماند چون من به انضباط مالی اعتقاد دارم. استقلالی هستم و بیرون از گود از شرایط این تیم ناراحت بودم و الان داخل گود هستم. اگر از این بزنگاه خارج شویم، استقلال روزهای درخشانی را طی می‌کند و من مطمئنم در لیگ به موفقیت می‌رسد و می‌تواند به ستاره سوم برسد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تغییری در قرارداهای بازیکنانی که در روزهای پایانی مدیریت قبلی بسته شد شاهد خواهیم بود یا نه؛ عنوان کرد: متاسفانه در برخی قراردادهای منعقد شده، انضباط مالی کمتری را شاهد هستیم. در برخی قراردادها آپشن‌های غیرمنطقی و نادرستی قرار دارد و فکر می‌کنم مشکلی بابت بررسی مجدد وجود ندارد. تلاش می‌کنیم قراردادها را بُرد-بُرد کنیم؛ نه اینکه یک بازیکن امکان فسخی داشته باشد و باشگاه هیچ نفعی نداشته باشد. با یک بازیکن قرارداد می‌بندیم و می‌بینیم که سر از یک باشگاه قطری در می‌آورد؛ پس چه نیازی به تمدید قرارداد بود؟ متأسفانه بندی در قرارداد چشمی وجود داشت که به راحتی می‌توانست جدا شود. دلیل اصرار بر این شتابزدگی را نمی‌دانم؛ می‌توانستیم در یک فضای آرام مذاکره کنیم. در مورد فکری همین کار را کردیم و شتابزده عمل نکردیم. درباره بازیکنان هم باید همینطور عمل شود و قراردادهای بُرد بُرد منعقد شود.

سرپرست باشگاه استقلال درباره پرداخت مطالبات کنعانی‌زادگان، گفت: این بازیکن از گذشته‌های دور طلب داشت و گلایه‌های به حقی داشت. چندین بار در ازبکستان با وی صحبت کردم و این موضوع را درک کرد؛ برای او آرزوی موفقیت می‌کنم.

مددی درباره آخرین شرایط خصوصی سازی باشگاه گفت: اتفاقات خوبی در خصوص خصوصی‌سازی درحال رقم خوردن است. اقدامات خوبی در خصوص قیمت گذاری کمپ حجازی، مرغوبکار و برند استقلال شده است. تبدیل باشگاه به سهامی عام و ... انجام شده است. نقش برندها مقوله انکارناپذیری در مسائل اقتصادی است. من فکر می‌کنم نهایتاً تا پایان پاییز که سهام استقلال در بورس واگذار می‌شود، شاهد یک رکوردشکنی در بورس خواهیم بود.

وی با اشاره به حاشیه‌سازی‌های اخیر بین برخی مدیران سابق و کنونی باشگاه، گفت: بزرگترین دشمن استقلال تفرقه افکنی برخی افراد مدعی است. من اهل حاشیه نیستم، اما با حاشیه‌سازان برخورد می‌کنم. از هواداران می‌خواهم که در دام تفرقه‌افکنی گرفتار نشوند. در چند روز اخیر یکی از معاونان سابق باشگاه اتهام‌هایی را به یکی از اعضای هیئت مدیره نسبت داد و من اعلام می‌کنم که این اظهارات واقعی نیست و اگر نیاز باشد اسناد را منتشر می‌کنم. هواداران در دام دروغ‌پراکنی‌ها نیفتند. معاون سابق به باشگاه بدهکار است و باید پاسخگو باشد و اگر این کار را نکند، ما او را پاسخگو خواهیم کرد.

کد خبر: 1076058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =