خطر زایمان زودرس برای زنان حامله کرونایی

محققان گزارش دادند زنان باردار مبتلا به کووید-۱۹ شدید با خطرات سلامتی روبرو هستند و احتمال بیشتری برای زایمان زودرس دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، به نظر می رسد موارد خفیف کووید-۱۹ بر سلامت زنان باردار و جنین آنها تأثیر ندارد. بر اساس تحقیقات، زنان باردار دارای موارد خفیف بیماری نتایج مشابهی در مقایسه با افراد دیگر داشتند. این یافته ها در مجله زنان و زایمان آمریکا منتشر شده است.

محققان ۱۸۳ زن بارداری را که بین مارس تا ژوئن ۲۰۲۰ بین ۱۶ تا ۴۱ هفته بارداری زایمان کردند را بررسی کردند در این بررسی ۶۱ زن مبتلا به کووید-۱۹ و ۱۲۲ زن آلوده را مقایسه کردند. از بین موارد مثبت، ۵۴ مورد خفیف، شش مورد شدید و یک مورد بحرانی بود.

آنها دریافتند که زنان سیاه پوست و اسپانیایی تبار، زنان چاق، زنان بالای ۳۵ سال و کسانی که بیماری پزشکی مانند دیابت و فشار خون دارند بیشترین خطر ابتلا به کووید-۱۹ شدید یا بحرانی را دارند. این زنان در معرض خطر زایمان زودرس، پره اکلامپسی، نیاز به اکسیژن مکمل یا تهویه مکانیکی و بستری طولانی مدت در بیمارستان بودند.

خطرات نوزادی که عمدتاً ناشی از زایمان‌های زودرس است، شامل ناراحتی تنفسی، خونریزی در مغز، التهاب روده، ضربان قلب غیرطبیعی جنین با وجود مداخلات برای افزایش اکسیژن و جریان خون به جفت و پذیرش بیشتر در NICU است. بیش از ۶۰ درصد از زنان مبتلا به کووید-۱۹ خفیف علائمی نداشتند، بقیه سرفه، تب و درد عضلانی داشتند.

تمام زنانی که کووید-۱۹ شدید و بحرانی داشتند، به اکسیژن مکمل نیاز داشتند و برخی دیگر مداخلات دیگری مانند هیدروکسی کلروکین در مراحل اولیه و استروئیدها را در پایان مطالعه دریافت کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =