همکاری های اجرایی دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر با شهرداری عالیشهر

دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با شهرداری عالیشهر جهت انجام پروژه ای اجرایی تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، محمد مهدی مزارعی معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر در جلسه انعقاد تفاهم نامه همکاری این دانشگاه با شهرداری عالیشهر با تأکید بر اینکه در مدیریت جدید، این دانشگاه به دنبال کاهش وابستگی به شهریه دانشجویی و در مقابل افزایش درآمدهای حاصل از فعالیت های اقتصادی دانش بنیان است، توضیح داد: دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال عبور از نسل اول و دوم مراکز علمی و تحقق دانشگاه کارآفرین است.

مزارعی با بیان اینکه بسترهای لازم برای تحقق این مهم فراهم شده است، توضیح داد: این ضرورت سبب شده است تا دانشگاه به طور جد به دنبال ارتباط گسترده و تعامل دوسویه با محیط پیرامونی و به ویژه واحدهای اجرایی مهم و صنایع باشد تا هم بحث درآمدهای غیرشهریه ای از فعالیت های دانش بنیان اقتصادی محقق شود و هم با ارائه خدمات با کیقیت به دنبال افزایش اعتماد عمومی و اثرگذاری در رفع چالش های اجتماعی باشد.

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر سراهای خلاقانه نوآوری و فناوری، مراکز رشد، مراکز تحقیقاتی و بخش هایی  از این قبیل را قسمت هایی جدید در بدنه دانشگاه معرفی و اذعان کرد: این بخش ها نه به عنوان یک مرکز تحقیقاتی با تعریف های همیشگی از این مراکز بلکه برمبنای گره گشایی و رفع معضلات و چالش های اجتماعی و صنعتی ایجاد و در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به افزایش قیمت حامل های انرژی تشریح کرد: تولید انرژی های پاک و ارزان قیمت نه یک نگرش بلکه یک ضرورت است. چراکه سازمان ها و نهادها برای کاهش هزینه ها و بهینه سازی انرژی باید به این سمت و سو روند.

این مسئول با اشاره به ایجاد و فعالیت مرکز تحقیقاتی انرژی ها نو دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر اذعان کرد: با توجه به رسالت و مأموریت جدید دانشگاه که به دنبال کارآفرینی و تغییرات مثبت در جامعه است، بستر تولید انرژی های از انرژی های پاک نظیر خورشید، با، جزر و مد فراهم شده است.

مزارعی با اشاره به امضا چندین تفاهم نامه هنمکاری دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر با نهادها و سازمان های مجری و اثرگذار در استان تصریح کرد: این تفاهم نامه ها با رایزنی قبلی و بررسی امکان سنجی همکاری و فعالیت های مشترک، به دور از مانورهای تبلیغاتی و فعالیتی نمادین و کلیشه ای و در فضای اعتماد متقابل برای انجام طرح های اجرایی منعقد شده اند.

مهدی نکیسا رئیس مرکز تحقیقاتی انرژی های نو دانشگاه ازاد اسلامی بوشهر نیز بیان اینکه این مرکز بر مبنای راه اندازی سیستم هایی برای تولید انرژی الکتریسیته از انرژی های ارزان و پاک راه اندازی شده است به توضیح فعالیت و اهداف و برنامه های آن پرداخت.

مهدی قائدی شهردار عالیشهر نیز در این جلسه با بیان اینکه امور فرهنگی، علمی، آزمایشگاهی و دانشگاهی را با معیار مالی و شاخص های مادی نمی شود سنجید، گفت: رشته های دانشگاهی مختلف تحصیلی و دانش آموختگان دانشگاهی می توانند برطرف کننده بسیاری از نیازها در امور مختلف و ارائه خدمات باشند.

قائدی توان علمی و انسانی دانشگاه را قابل اتکا و ستودنی دانست و اظهار کرد: شهرداری عالیشهر به دنبال انجام امور به صورت علمی است از این رو ظرفیت بالای دانشگاه در انجام اموری چون کاشت گونه های گیاهی متناسب با شرایط محیطی استان، جمع آوری پسماند و تفکیک آن، طراحی المان های شهری، نقشه برداری، فضای سبز و مواردی از این قبیل یاری رسان خواهد بود.

شهردار عالیشهر خواستار ایجاد کارگروه های تخصصی عمرانی، معماری، حقوقی برای پیشبرد اهداف هر دو مجموعه شد.

حامد حیدری رئیس شورای اسلامی شهر عالیشهر نیز با بیان اینکه مراکز علمی و دانشگاهی برندهایی معتبر برای شهرها هستند، گفت: تبادل ارتباطات یک علم است که می تواند یک هدف سازنده را ایجاد کند که امید است بتوان از فرصت به دست آمده در قالب این تفاهم نامه نهایت بهره را برد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1076063

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =