تبدیل دانش به ثروت در مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد شهرکرد

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری گفت: دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد با غنی سازی گیاهان دارویی، در عرصه سلامت و اقتصاد استان و کشور گام مؤثری برداشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در بازدید از مزرعه آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: استان چهارمحال و بختیاری در زمینه طب سنتی و گیاهان دارویی، ظرفیت بسیار خوبی دارد.

حجت الاسلام نکونام افزود: دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد با گسترش و شناسایی گیاهان دارویی، ارتباط عمیقی بین طب سنتی و طب مدرن برقرار کرده و به توسعه و گسترش و در نهایت کارآفرینی، تولید و فناوری در این زمینه پرداخته است.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: مزرعه آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد، گیاهان دارویی را به یک ثروت تبدیل کرده است. دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد با غنی سازی گیاهان دارویی، در عرصه سلامت و اقتصاد استان و کشور گام موثری برداشته است.

 ابراهیم رحیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: 8 هکتار از مزرعه دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد به کشت گیاهان دارویی و گل محمدی با روش های آبیاری مدرن، با حداقل میزان مصرف آب اختصاص داده شده است. در مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد، 20 گونه گیاهان دارویی از مناطق مختلف جمع آوری و کشت داده شده که از نظر میزان رشد و مدت زمان برداشت موفق بوده است.

وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی از ایجاد مزرعه تحقیقاتی گیاهان دارویی در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد، کارآفرینی و اشتغالزایی، شناسایی پتانسیل های استان و آموزش به دانشجویان به صورت عملی است تا بتوانند تولیدکننده و درآمدزا باشند.

مهرداد عطایی دانشیار گروه گیاهان دارویی دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد نیز گفت: در مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد، میزان سازگاری گیاهان دارویی با آب و هوا و خاک چهارمحال و بختیاری سنجیده می شود.

وی با بیان اینکه بیش از 250 کارگر در این مزرعه مشغول کار هستند، افزود: برای جداسازی، خشک کردن و بسته‌بندی گیاهان دارویی در حوزه مشاغل خانگی برای افراد بی سرپرست و بدسرپرست کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره)، اشتغال ایجاد شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =