۳۰ نفر از دانشجویان پوشاک و نساجی از سوی صنعت «بورس تحصیلی» می‌شوند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد گفت: جلسات متعددی با شرکت‌های تولیدکننده پوشاک و صنایع مرتبط داشته‌ایم که منجربه بورسیه ۳۰ نفر از دانشجویان نساجی و پوشاک دانشگاه می‌شود.

معصومه طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اقدامات فناورانه و راه‌اندازی سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد اظهار کرد: قراردادهای مربوط به سرای نوآوری پوشاک و نساجی با معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور منعقد شده و مرحله اول تخصیص بودجه صورت گرفته است.

وی افزود: فعالیت‌های این سرا به‌صورت غیررسمی از ماه‌ها پیش آغاز شده بود ولی طراحی و آماده‌سازی فضا و زیست بومی که معاونت علمی و فناوری درنظر داشته بعد تزریق بودجه شروع شده است. اکنون عملیات اجرایی و آماده‌سازی با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت روبه‌رو است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد بیان کرد: جلسات متعددی با شرکت‌های تولیدکننده پوشاک و صنایع مرتبط داشته‌ایم که نتایج و دستاوردهای بسیار مطلوبی برای دانشگاه داشته است. طبق تفاهمات شکل گرفته یکی از شرکت‌های فعال منطقه متعهد شده تا بورسیه ۲۰ نفر از دانشجویان رشته پوشاک و طراحی و دوخت را انجام دهد.

طباطبایی با اشاره اهتمام دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در اشتغال دانش‌آموختگان و دانشجویان گفت: بر همین اساس صنعت شهریه‌ها و هزینه‌های دانشجویان را به دانشگاه پرداخت می‌کنند و دانشجویان نیز به‌صورت پاره وقت در واحدهای مختلف صنعتی مشغول به‌کار خواهند شد.

وی ادامه داد: گروهی از استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاه نیز که شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در دانشگاه یا خارج از دانشگاه دارند متعهد شده‌اند که ۱۰ نفر از دانشجویان رشته‌های نساجی و پوشاک را بورس تحصیلی کرده و شرایط اشتغال آنها را فراهم کنند. اطلاع‌رسانی کافی برای مراجعه دانشجویان به ارتباط با صنعت دانشگاه صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد ک درباره راه‌اندازی سرای نوآوری اتوماسیون صنعتی نیز تشریح کرد: مجوز اولیه راه‌اندازی این سرای نوآوری نیز صادر شده و صورت جلسه تخصیص بودجه از طرف معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور توسط شخص معاون امضا شده است. با جذب بودجه مربوط به این سرا، مقدمات راه‌اندازی اعم از عملیات ساختمانی و زیرساختی آغاز می‌شود.

طباطبایی خاطرنشان کرد: فضای قابل توجهی نیز برای استقرار شرکت‌ها و واحدهای فناور درنظر گرفته شده و که جزئیات آن به‌زودی در اختیار دانشگاه و معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076078

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =