انتقاد سخنگوی وزارت خارجه چین از تحریم‌های آمریکا علیه ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه چین با برشمردن پیامدهای تحریم‌های آمریکا علیه ایران، از اقدام آمریکا به اعمال تحریم های «مستبدانه و یک جانبه» علیه ایران انتقاد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، صفحه توییتر سخنگویی وزارت خارجه چین به نقل از هوا چونینگ، سخنگوی وازرت خارجه این کشور نوشت: محاصره‌های اقتصادی و تحریم هالی مالی یک جانبه و استبدادی آمریکا علیه ایران و دیگر کشورها توان آن ها برای توسعه اقتصادی و بهبود وضع معیشتی را تضعیف کرده و بر حقوق اولیه انسانی افراد غیرنظامی از جمله زنان،  کودکان،  افراد سالخورده و دارای معلولیت (به گونه ای مخرب) تاثیر می گذارد. 
چونینگ ادامه داد: با وجود تداوم شیوع کووید-۱۹،  محدودیت هایی که آمریکا در زمینه حمل و نقل تجهیزات پزشکی ایجاد کرده است، خطری جدی برای زندگی و سلامت مردم در بر دارد. چین دوباره خواستار حذف اقدامات قهری یک جانبه علیه ایران است. 

بر اساس این گزارش،  اظهارات وزیر امور خارجه چین در پی این مطرح می شود که روز پنج شنبه وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد ۱۸ بانک ایرانی را تحریم کرده است.  

این وزارتخانه مدعی است تحریم های اعلام شده مانعی در تبادلات مالی برای کالاهای بشردوستانه از جمله غذا و دارو ایجاد نمی کند! 

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

کد خبر: 1076081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =