انتخابات شورای ناظر بر نشریات دانشجویی در سلامت کامل برگزار شد/ التزام به قانون، خط محوری اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: التزام به قانون، خط محوری اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی است و انتخابات شورای ناظر بر نشریات دانشجویی نیز براساس همین خط برگزار شد.

سید کاظم یکانی مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به برگزاری انتخابات شورای ناظر بر نشریات دانشجویی اظهارکرد: اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، انتخابات شورای ناظر بر نشریات دانشجویی را بعد از مدت‌ها برگزار کرد تا اولین و مهم‌ترین خط دانشگاه یعنی قانون محوری، بار دیگر ایجاد شود. خوشبختانه باوجود شرایط کشور از لحاظ شیوع کرونا، سامانه بسیار مناسبی در حوزه نشریات دانشجویی از سوی همکاران ما در معاونت فرهنگی ایجاد شد.

وی افزود: تمامی نامزها و رای دهندگان انتخابات توانستند در این سامانه به خوبی فعالیت داشته باشند؛ بر حسب قوانین نشریات کشور، زمان بندی فضای انتخابات شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی ابلاغ شد و ۳۴ نفر از دانشجویان، نامزدهای نهایی برای این انتخابات شدند و ۸ نفر از آن‌ها به دلیل مشکلات آموزشی و انضباطی، نتوانستند صلاحیت لازم را برای نامزدی این انتخابات کسب کنند. مستندات و دلایل این موضوع نیز در سامانه موجود و قابل دسترسی است.

یکانی ادامه داد: نامزدهای انتخابات، زمان لازم را برای تبلیغات داشتند و ما هم بانک اطلاعاتی لازم را به صورت عادلانه در اختیار آن‌ها قرار دادیم تا بهره مندی لازم را به طور یکسان داشته باشند؛ تمامی نامزدها در فضایی عادلانه فعالیت‌های تبلیغاتی خود را انجام دادند. همچنین نامزدها و افراد رای دهنده در یک گروه مجازی عضو شدند و نامزدها می‌توانستند برنامه‌های خودشان را به صورت عادلانه در اختیار رای دهندگان قرار دهند. رای دهندگان نیز می‌توانستند مطالبات خود را از نامزدها داشته باشند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به سامانه رای گیری انتخابات نشریات دانشجویی تصریح کرد: این سامانه دارای دیتابیس مناسبی است که امکان بررسی و پیگیری فعالیت‌ها را حتی بعد از گذشت چندین سال فراهم می‌کند. نامزدها در بدو ورود به این سامانه احراز صلاحیت و هویت شدند و پس از آن تبلیغات خود را آغاز کردند. بعد از مدت زمان کوتاهی فرآیند تبلیغات به پایان رسید تا رای گیری آغاز شود.

وی اضافه کرد: رای دهندگان نیز در وهله اول کد احراز امنیتی خود را دریافت می‌کردند؛ پس از درخواست رای دادن، کدی به شماره‌ای که برای نشریه ثبت شده بود ارسال می‌شد و پس از ثبت کد احراز امنیت، امکان رای دادن برای آن‌ها فراهم می‌شد. این فرآیند باعث شد تا امکان سو استفاده و اقدام خلاف قانون، به حداقل میزان ممکن برسد. رای اخذ شده در دیتا بیس نهایی سامانه نیز ثبت شده است.

یکانی تاکید کرد: مهم‌ترین اقدامی که در این انتخابات انجام شد، چاره اندیشی دقیق برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات در شرایط کرونا بود؛ همچین فضای انتخاباتی سالم با امنیت بسیار بالا ایجاد شد تا دانشجویان در وهله اول از فضای انتخابات نشریات دور نشوند و بعد از شکل گیری شورای ناظر برنشریات، یک ساز و کار قانونی برای نشریات ایجاد شود.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی خاصرنشان کرد: التزام به قانون خط محوری اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی است و انتخابات شورای ناظر بر نشریات دانشجویی نیز براساس همین خط برگزار شد. در نهایت نیز آقایان میلادی و جهان آرا به عنوان اعضای اصلی و اسماعیل پور به عنوان عضو علی البدل، توانستند به جمع شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بپیوندند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
      2 0
      اینکه بعد از 5 سال بالاخره انتخابات نشریات برگزار شد جای بسیاری امیدواری است. امیدواریم اتفاقات خوبی در دانشگاه ازاد اسلامی بیفتد و تصمیمات خلق الساعه و غیرکارشناسی در فضای دانشجویی از بین برود.
    • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
      0 1
      ما قبول نداریم این انتخابات رو. موارد تخلف زیاد بود
      • IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
        0 0
        اختلاف ارای نفر دوم با سوم و بعد از اون زیاد بود. کار تشکیلاتی رو با انگ‌تخلف زیر سوال نبرید.