تاکید بر متنوع‌سازی رویه‌های مطمئن بازگشت ارز صادراتی

تسهیل روند صادرات و بازگشت ارزهای صادراتی بخش خصوصی و واردات کانتینر یخچال‌دار برای کمک به ناوگان حمل زنجیره سرد محصولات کشاورزی فسادپذیر صادراتی در کارگروه توسعه صادرات بررسی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، به نقل از سازمان توسعه تجارت، در جلسه کارگروه توسعه صادرات برخی از موضوعات دستور کار جلسه آتی شورای‌عالی صادرات از جمله پیشنهادات بخش غیردولتی مبنی بر اصلاح بسته سیاستی مورخ ۹۹/۴/۲۵ بانک مرکزی پیرامون بازگشت ارز صادرات به چرخه اقتصادی کشور و تعیین تکلیف واردات کانتینر یخچال‌دار برای کمک به ناوگان حمل زنجیره سرد محصولات کشاورزی فسادپذیر صادراتی بررسی شد.

در این جلسه همچنین تاکید شد که جایگاه و نقش بخش خصوصی در صادرات غیرنفتی باید مورد دقت نظر و حمایت واقع شود و تمامی دستگاه‌های اجرایی به ویژه بانک مرکزی برای کمک به تسهیل صادرات و برگشت ارز صادراتی به چرخه اقتصادی کشور تدابیر لازم را به فوریت اجرا کنند چرا که انتظار برای بازگشت ارز صادرات به چرخه اقتصادی کشور بدون رفع موانع و چالش‌های سر راه صادرات غیرنفتی بخش خصوصی و متنوع‌سازی رویه‌های مطمئن بازگشت ارز صادرات، سیاست قابل تضمینی نخواهد بود.

در نشست کارگروه توسعه صادرات، راهکارهایی برای اصلاح بسته سیاستی بانک مرکزی پیشنهاد شد و به تأیید اعضای کارگروه توسعه صادرات رسید و مقرر شد به فوریت در دستور کار شورای‌عالی صادرات و بانک مرکزی قرار گیرد.

در ادامه، اعضای کارگروه با توجه به اهمیت و ضرورت تقویت ناوگان حمل سرد محصولات صادراتی بخش کشاورزی به منظور کاهش هزینه‌های حمل و رعایت استاندارد بین‌المللی حمل و نقل کالای صادراتی و حفظ کیفیت محصولات تا بازار هدف با واردات ۲۰ درصد نیاز ناوگان یخچالی کشور موافقت کردند و بر این اساس مقرر شد ساز و کار اجرایی آن به فوریت توسط کمیته ماده یک آئین‌نامه اجرایی قانون مقررات تعیین و ابلاغ شود.

گفتنی است؛ سی و چهارمین نشست کارگروه توسعه صادرات با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و بخش غیردولتی عضو شورای‌عالی توسعه صادرات غیرنفتی کشور در محل سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد.


انتهای پیام/

کد خبر: 1076105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =