مالکی: هدف‌ قرار دادن دارو و غذای مردم ایران از سوی آمریکا حرکت غیربشردوستانه‌ است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تحریم‌های اخیر آمریکا علیه بانک‌های ایرانی را اقدامی غیربشردوستانه دانست و گفت که آمریکا در حرکتی غیربشردوستانه دسترسی به غذا و دارو را تحریم کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،  فداحسین مالکی در واکنش به تحریم‌های اخیر آمریکا علیه بانک‌های ایرانی اظهار کرد: با نزدیک شدن به روزهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باید منتظر هر نوع حرکت غیرانسانی از ناحیه دونالد ترامپ باشیم. ترامپ نشان داده فرد غیرقابل کنترلی است که نمی‌تواند کشورش را براساس معاملات روز دنیا وفق دهد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در شرایطی که دنیا با همه‌گیری ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند دونالد ترامپ دستور اعمال تحریم‌ها علیه بانک‌های ایرانی را داده تحریمی که مستقیم بر سبد زندگی مردم یعنی دارو و غذا تاثیرگذار است، لذا هدف‌ قرار دادن دارو و غذای مردم ایران حرکت غیربشردوستانه‌ای است که قطعا واکنش‌های کشورهای مختلف دنیا را به دنبال خواهد داشت.

نماینده مردم زاهدان در مجلس خاطرنشان کرد: رفتارهای دونالد ترامپ به گونه‌ای بوده که کاملا آمریکا را در صحنه بین‌المللی منزوی کرده است، سابقه نداشته است که مردم آمریکا به این اندازه در دنیا خوار شوند که این به دلیل اقدامات رییس جمهورشان است.

مالکی تاکید کرد: در شرایط فعلی باید دستگاه دیپلماسی با رایزنی کشورهای قدرتمند یعنی چین و روسیه و برخی کشورهای هم جهت در اتحادیه اروپا اقداماتش را جلو برده و نسبت به رفتارهای مقامات آمریکایی هم هوشیار باشند تا مبادا با صحبت مسئولی و یا انجام اقدامی امتیازی به دونالد ترامپ داده شود که بخواهد از آن برای ترمیم موقعیتش در انتخابات استفاده کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان اظهار کرد: دونالد ترامپ در روزهای باقی‌مانده به انتخابات ریاست جمهوری می‌خواهد هر اقدامی را انجام دهد تا محبوبیتش در برابر جو بایدن را افزایش دهد، محبوبیتی که در دوره ابتلایش به کرونا بسیار کاهش پیدا کرد. لذا باید مراقب اقدامات دونالد ترامپ باشیم.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

کد خبر: 1076112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =