اعلام زمان ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان کاردانی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای

ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان جدید دوره‌های کاردانی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای از جمعه 25 مهرماه آغاز می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، رضا نقدی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای سمنان از آغاز ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان جدید دوره های کاردانی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای از جمعه ۲۵ مهرماه خبر داد و گفت: دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای، دانشگاهی مهارت محور با تربیت نیروی کار ماهر و چیره دست همراه با پنجه‌های کارآمد است.

نقدی خوداشتغالی، کارآفرینی و کمک به بهره وری نیروی کار را سه هدف اصلی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای دانست و گفت: رسالت این دانشگاه تربیت تکنسین ماهر  است.

وی با اشاره به جذب ۶۵ درصدی فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای در بازار کار گفت: درحال حاضر چهار هزار دانشجوی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای استان سمنان در چهار دانشکده در شهرهای سمنان، شاهرود و امیرآباد دامغان تحصیل می‌کنند.

ریاست دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان یادآور شد: ۶۸ رشته کاردانی و کارشناسی مهارتی در این دانشگاه به منظور تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه ارائه می‌شود که از این تعداد ۴۵  رشته در مقطع کاردانی و ۲۳ رشته در مقطع کارشناسی است.

نقدی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد دروس در این دانشگاه به صورت کارگاهی و آزمایشگاهی برگزار می‌شود، بیان کرد: با توجه به آمار بالای اشتغال فارغ‌التحصیلان در این دانشگاه شاهد افزایش آمار پذیرش هستیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان با بیان این که ثبت‌نام اولیه پذیرفته‌شدگان جدید رشته‌های مختلف تحصیلی در تمامی دانشکده‌ها و آموزشکده‌های دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای با توجه به شیوع ویروس کرونا  صرفاً به صورت مجازی انجام می‌گیرد، گفت: پیش‌بینی می‌شود برای دانشجویانی که ورودی مهر بوده، کلاس‌ها به صورت مجازی و از 29 مهرماه آغاز شود. 

نتایج نهایی پذیرش در مقطع کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org اعلام شده و مدارک لازم برای ثبت نام از پذیرفته‌شدگان در سایت سازمان سنجش درج شده است.

همچنین کارنامه علمی حاوی رتبه متقاضیان در هر یک از کدرشته‌های انتخابی در بین متقاضیان این کدرشته‌ها در سهمیه مربوط، با توجه به نمره‌کل و همچنین رتبه آخرین نفر پذیرفته شده در هر یک از کد رشته محل‌های انتخابی و سایر اطلاعات مفید دیگری همزمان با اعلام نتیجه در سایت سازمان سنجش قرار داده شده است.

شایان ذکر است دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآفرین و متناسب با فرصت‌های جدید شغلی برای پاسخگویی به نیازهای بازار کار در حوزه‌های مهارتی و تکنولوژی و همچنین افزایش اشتغال مولد و کاهش بیکاری، رسالت و مأموریت خود را دنبال می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =