افزایش شمار دکل های حفاری نفت و گاز آمریکا

شرکت خدمات حفاری بیکرهیوز اعلام کرد که شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز آمریکا برای چهارمین هفته پیاپی افزایش یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، به نقل از رویترز، شمار دکل‌های نفت و گاز طبیعی آمریکا برای چهارمین هفته پیاپی و برای نخستین بار از ژوئن ۲۰۱۸ افزایش یافت، زیرا تولیدکنندگان نفت شیل با بهبود قیمت نفت و باقی ماندن در سطوح ۴۰ دلار برای هر بشکه، در ماه‌های اخیر فعالیت‌های حفاری را ازسر گرفتند.

بیکرهیوز در گزارش روز جمعه (۱۸ مهرماه) خود آورده است که با افزایش سه دستگاه، مجموع دکل‌های حفاری آمریکا در هفته منتهی به نهم اکتبر (جمعه، ۱۸ مهرماه) به ۲۶۹ دستگاه رسید.

مجموع دکل‌های حفاری آمریکا در هفته منتهی به چهاردهم اوت (جمعه، ۲۴ مردادماه) به ۲۴۳ دستگاه، یعنی کمترین تعداد ثبت‌شده در میان داده‌های این شرکت (مربوط به سال ۱۹۴۰) رسیده بود.

تعداد کل دکل‌های نفتی فعال در این هفته ۵۸۷ دستگاه بود که نسبت به هفته مشابه آن در سال گذشته میلادی، ۶۹ درصد کاهش یافت.

مجموع دکل‌های نفتی فعال آمریکا در این هفته، با چهار دستگاه افزایش به ۱۹۳ دستگاه رسید و این در حالی است که شمار دکل‌های گازی با یک دستگاه کاهش به ۷۳ دستگاه رسید.

در حالی که قیمت نفت آمریکا از آغاز سال جاری میلادی به‌دلیل تضعیف تقاضا در پی شیوع ویروس کرونا حدود ۳۳ درصد کاهش یافته است، قیمت نفت خام دبلیوتی‌آی با افزایش ۱۱۷ درصدی در پنج ماه اخیر و با امید به بهبود شرایط اقتصاد جهانی با کاهش محدودیت‌های اعمال‌شده برای مهار ویروس کرونا، روز جمعه حدود ۴۱ دلار برای هر بشکه معامله شد.

شمار دکل‌های حفاری نفت در آمریکا شاخصی برای پیش‌بینی تولید نفت این کشور در آینده مورد توجه فعالان بازار نفت است.


انتهای پیام/

کد خبر: 1076154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =