دستورالعمل نحوه برگزاری کلاس‌های درس دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد

معاون علوم انسانی و هنر و معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی «دستورالعمل اجرایی نحوه برگزاری کلاس‌های درس رشته‌های غیرپزشکی سال تحصیلی 1400-1399» را ابلاغ کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر و جواد علمایی معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی «دستورالعمل اجرایی نحوه برگزاری کلاس های درس رشته های غیرپزشکی در سال تحصیلی 1400- 1399 را به رؤسای استان ها، واحدها، مراکز آموزشی و معاونت آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کردند.

در این دستورالعمل آمده است: کلاس های درس بر حسب شرایط استان ها از حیث میزان شیوع ویروس کرونا و جمعیت دانشجویی واحدها و مراکز آموزشی، به صورت ترکیبی(مجازی و حضوری) برگزار می شوند.

کلاس های دروس نظری حداقل 12 هفته به صورت مجازی و حداکثر 4 هفته به صورت حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی و با توجه به وضعیت منطقه از نظر میزان شیوع ویروس کرونا برگزار می شود.

تشکیل کلاس در واحدها و مراکز دانشگاهی که در مناطق با وضعیت عادی قرار دارند، ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی و با در نظر گرفتن ظرفیت محل تشکیل کلاس از حیث فاصله گذاری اجتماعی با صلاحدید رئیس استان به صورت حضوری بلامانع است.

در این دستورالعمل تأکید شده است: جهت تشکیل کلاس‌های حضوری دروس نظری در واحدها و مراکز دانشگاهی که در مناطق قرمز قرار دارند، دانشجویان هر کلاس بر حسب ظرفیت پذیری کلاس از حیث رعایت فاصله گذاری اجتماعی با نظارت استان گروه بندی شوند. توزیع مناسب زمان برگزاری جلسات حضوری برای هر گروه از دانشجویان در طول نیمسال تحصیلی رعایت شود.

درخصوص دروس عملی (کارگاهی، آزمایشگاهی و کارآموزی) یا بخش عملی دروس نظری و عملی که امکان ارائه از طریق آموزش حضوری مستمر و یا آموزش مجازی وجود نداشته باشد، این دروس در طول نیمسال تحصیلی، طی سه روز به صورت فشرده و به شیوه حضوری و با برنامه ریزی گروه آموزشی مربوطه برگزار می شود.

همچنین درخصوص کلاس هایی که تقسیم‌بندی دانشجویان آنها منجر به افزایش ساعات تدریس موظف اساتید می شود، واحد دانشگاهی نسبت به اخذ مجوزهای لازم از استان اقدام کند.

براساس بندهایی از این دستورالعمل، دانشجویان می توانند ضمن هماهنگی با واحد مبدا و مقصد از طریق طرح تعاون در دروس صرفاً عملی، آزمایشگاهی، کارآموزی و کارگاهی در نزدیک ترین واحد دانشگاهی شهر محل زندگی خود حضور یابند. در این خصوص نمره دروس مذکور توسط استاد واحد دانشگاهی مقصد برای دانشجو تعیین و ثبت می شود.

ساعات برگزاری جلسات کلاس های برخط می تواند در تمامی روزهای هفته و از ساعت 7:30 الی 20 ادامه یابد و زمانبندی تشکیل کلاس ها به گونه‌ای انجام شود که از توزیع مناسبی برخوردار باشد.

ارزشیابی دانشجو در هر درس به صورت مستمر و تکوینی، در طول نیمسال تحصیلی صورت پذیرد. با توجه به رویکرد فعالیت محور در آموزش مجازی، قسمت عمده ای از نمره باید به فعالیت های مستمر دانشجو در طول نیم سال تحصیلی اختصاص یابد، بنابراین آزمونک ها (کوئیزها)، تکالیف و تمرینات خارج از کلاس، پروژه، سمینار، ارائه های کلاس، مشارکت در مباحث و گفتگوهای کلاس و سایر مباحث مرتبط با درس، بخش عمده ای از نمره دانشجو را تشکیل می دهد.

بدین منظور لازم است اساتید به طور دقیق و مستمر نسبت به ثبت عملکرد و نمرات دانشجو اقدام کنند. بخشی از نمره دانشجو باید به آزمون پایانی اختصاص یابد که نمره این آزمون نیز بین 7 تا 10 نمره آزمون پایانی است که نسبت به عدد 20 مورد محاسبه و ثبت می شود.

در پایان این دستورالعمل تأکید شده که ضوابط فوق که در این دستورالعمل مندرج شده، برای دانشجویان واحدهای الکترونیکی (که پذیرش آنها بر پایه آموزش مجازی است) و دانشجویان واحدهای برون مرزی دانشگاه آزاد اسلامی قابل تعمیم نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =