درآمد ۲۰۰ میلیونی واحد تهران شمال از فروش محصولات فناورانه/ تشخیص اثرگذاری کرونا با تولید کیت «آنژیو تمسین»

مدیرکل اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال گفت: طبق قرارداد تولید اتانول ۶۰ هزار لیتر در ماه پیش‌بینی شده است، ۳۰۰ میلیون تومان در ماه درآمدزایی این طرح است که ماهانه ۲۰۰ میلیون تومان نیز به حساب دانشگاه واریز می‌شود.

نورالدین بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره فعالیت‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا در کشور طرح تولید اتانول در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال نیز کلید خورد، برای این طرح یک سرمایه‌گذار از بخش خصوصی جذب و شرکت دانش‌بنیان «عصاره زیست آزاد ناردین» در همین راستا تأسیس شد.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال سهامدار ۷۰ درصد از این شرکت است و اعضای هیئت علمی و پژوهشگرانی که مجری تولید این پروژه باشند ۳۰ درصد از عایدی را به‌دست می‌آورند. این درصد سهام برای زمانی است که دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان سرمایه‌گذار تعریف می‌شود ولی با جذب سرمایه‌گذرا باز هم منافع دانشگاه حفظ و سهم ۷۰ درصدی دانشگاه از تولید اتانول برجای خود باقی ماند.

مدیرکل اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال بیان کرد: با تفاهمات و جلساتی که منعقد شده، سرمایه‌گذار طرح همزمان خریدار محصولات تولید شده(اتانول) نیز است. پیش‌بینی می‌کنیم تا یک ماه آینده نصب و جایگذاری دستگاه‌ها و ماشین‌آلات به اتمام برسد و فرآیند تولید به صورت رسمی آغاز شود.

بختیاری با اشاره به ثبت اختراع محلول شست‌وشوی دهان و بینی، عنوان کرد: محلول شست‌وشویی با ویژگی‌های ضدویروس و ضد باکتری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال تولید شده درحال اخذ مجوزهای مربوطه از سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت هستیم. سنگ اندازی‌های بسیار در راه تولید این محلول قرار دادند ولی هیچ اشکال علمی به آن وارد نیست. اسپری ضدعفونی کننده دهان و بینی نیز از دیگر محصولاتی است که در همین راستا تولید شده است.

وی ادامه داد: طرح کسب‌وکار تولید اسپری دهان و بینی در ماه‌های گذشته به دانشگاه آزاد اسلامی استان ارسال شده است. اکنون با پیگیری‌های صورت گرفته، شرکت «فارمد دارو» به عنوان یکی از شرکت‌های مطرح دارویی کشور در حال عقد قرارداد با دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال برای تولید و بازاریابی این محصول است. با توجه به اینکه ماده فعال این اسپری ماهیت دارویی دارد، مراحل اخذ مجوز آن بسیار راحت‌تر است. از آنجایی که ویروس کرونا ابتدا از راه دهان و بینی وارد می‌شود چنین محصولی را معرفی کرده‌ایم.

مدیرکل اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال تشریح کرد: برای تولید دارویی دیگر با عنوان «آنژیو تمسین» که درحال حاضر در دانشگاه‌های مطرح دنیا درحال پاس کردن مراحل بالینی قرار دارد نیز در حال بررسی و آزمایش بوده و همگام با دانشگاه‌های مطرح دنیا درحال فعالیت هستیم. گروه تحقیقاتی متشکل از پزشکان و استادان زیست شناسی از ابتدای شیوع کرونا شکل گرفته و درحال حاضر محصولات مذکور را به عرصه عمل رسانده است. محصول دیگری با عنوان «کیت آنژیو تمسین» برای تشخیص مرحله اثرگذاری ویروس در بدن معرفی و ساخته شده تا پزشکان متخصص بر اساس آن دارو برای بیمار تجویز کنند.

وی یادآور شد: بعضاً دیده می‌شود کیت‌های تشخیصی در آزمایش و تشخیص بیماری کوید ۱۹ دچار اشتباه می‌شوند و نتایج اعلامی هیچ مطابقتی با علایم بیماری ندارد. این خطاها در آزمایشگاه اتفاق می‌افتد که این کیت تولیدی اثر مثبتی برای کاهش خطا خواهد داشت. دانشجویانی که در مراحل تحقیقاتی در کنار تیم بودند و مشارکت داشتند بلافاصله در مراحل تولید محصول نیز به استخدام در می‌آیند و براساس قانون کار حقوق می‌گیرند.

بختیاری خاطرنشان کرد: از آنجایی که به ازای تولید هر ۲۰ لیتر اتانول ۵ هزار تومان به دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال اختصاص پیدا می‌کند و طبق قرارداد تولید ۶۰ هزار لیتر در ماه پیش‌بینی شده است، ۳۰۰ میلیون تومان در ماه درآمدزایی این طرح است که ماهانه ۲۰۰ میلیون تومان نیز به حساب دانشگاه واریز می‌شود. در ماه‌های آینده و با تکمیل چرخه تولید، درآمد دانشگاه بیشتر از این نیز خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =