کندی دولت با اقدام انقلابی جبران می‌شود

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با انتقاد از اینکه دولت اسیر روزمرگی شده و توانایی سرعت دادن به تصمیم‌گیری‌ها و اجرا و عملیات مؤثر به نفع مردم را ندارد خواستار دمیدن خون تازه در روح دولت از سوی حسن روحانی با کارهای انقلابی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، عباس مقتدایی با اشاره به التهاب بازار و چند نرخی اجناس و کالاها و عدم نظارت دولت بر آن اظهار داشت: دولت اسیر برخی روزمرگی‌ها شده و توانایی سرعت دادن به تصمیم‌گیری‌ها و اجرا و عملیات مؤثر به نفع مردم را ندارد.

وی افزود: همانگونه که جلسه سران قوا در اثر یک تصمیم رئیس‌جمهور مسکوت ماند و عملا برگزار نشد در حالی که می‌توانست برای آن تدبیرهای لازم را بگونه‌ای در نظر بگیرند که آن جلسه برگزار شده و نظرات رئیس‌جمهور هم تأمین شود به نظر می‌رسد که در  زمینه حل مسائل مردم هم عموما همینگونه رفتارها را کرده است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: ما به این موضوع مهم که باید ثانیه‌ها را برای تصمیم‌گیری و نظارت و اجرا و اقدام مؤثر از دست ندهیم، بسیار تأکید داریم.این در حالی است که این موضوع بایستی از سوی رئیس‌جمهور و دولت بیش از پیش مورد توجه و عنایت قرار گیرد.

** روحانی اطرافیانش را برای تحرک بیشتر وادارد

وی خاطرنشان کرد: امروز تولیدکننده و مصرف‌کننده گلایه جدی دارند در حالی که امکانات و ظرفیت‌های بسیار عظیمی در کشور وجود داشته و در برخی از موارد حتی صرف امور می‌شود اما عملا نتایج آن بگونه‌ای است که منافع عمومی مردم حاصل نمی‌شود.

نماینده اصفهان در مجلس گفت: ما باید در بالاترین سطوح به فکر تصمیم‌گیری‌های آنی، هوشمندانه و مبتنی بر خرد و دوراندیشی باشیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: از رئیس‌جمهور به شدت گلایه‌مند هستیم که کند است این در حالی است که می‌بایست با حرکاتی تند و به تحرک واداشتن اطرافیانش امید بیشتری را در جامعه ایجاد کند.

**گره‌گشایی را در دولت نمی‌بینیم

وی خاطرنشان کرد: برخی از مشاورین رئیس‌جمهور و یا اطرافیان وی کاملا متوجه کندی دولت و بی‌تحرکی آنها شده‌اند لذا تلاش می‌کنند با استفاده از ابزارهای رسانه‌ای و جنگ روانی در افکار عمومی ناکارآمدی‌ها را پوشش دهند و مخفی کنند در حالی که این موضوع شایسته یک دولت در تراز همکاری با مجلس نیست.

وی گفت:‌کشور امکانات عظیمی دارد و ما گره باز نشدنی نداریم اما باید گره‌گشایی به عنوان یک عزم در دولت مشاهده شود.

** رئیس جمهور در روح دولت خون جدیدی بدمد

وی گفت:‌دولتی که شرایط ویژه را به خوبی متوجه نشود ضرورتا اقدامی هم انجام نمی‌دهد بنابر این معتقدیم که در ماه‌های باقیمانده از عمر دولت، رئیس‌جمهور باید اقدامات انقلابی و اثرگذار انجام دهد و خودش روح و خون جدیدی را در قوه مجریه بدمند.

وی در پایان گفت: پیشنهاد می‌کنم رئیس‌جمهور در مورد ترمیم سریع اقدامات دولت گام‌هایی را بردارد و مطمئن باشد مجلس از اقدامات انقلابی و اثرگذار رئیس‌جمهور حمایت خواهد کرد.

منبع: فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1076188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =