توقف 6 ماهه میلیاردها دلار کالا و مواد اولیه در گمرک

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: در سال جهش تولید مواد اولیه واردشده توسط تولیدکنندگان در کشور 6 ماه است که در گمرک مسدود شده و ترخیص نمی‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی  گفت: رهبر معظم انقلاب همواره بر تولید کالا در داخل تأکید داشته‌اند؛ چراکه این رویه ضمن به راه افتادن چرخه تولید، به تقاضای کالا در بازار نیز پاسخ می‌دهد و بر همین اساس سال جاری به نام سال جهش تولید نام‌گذاری شده است که ما در این زمینه با سرعت بیشتری گام برداریم.

وی افزود: مشکلی که وجود دارد این است که متأسفانه دولت اعتقادی به تولید ندارد چه برسد به جهش تولید در کشور و همین مسأله مشکل ماست.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: 6 ماه است که تولیدکنندگان ما مواد اولیه مورد نیاز خود را به هر زحمتی که بوده خریداری کرده‌اند، اما این مواد اولیه در گمرک مسدود شده و ترخیص نمی‌شود و ما امروز شاهد توقف میلیاردها دلار کالا و مواد اولیه در گمرک هستیم.

علیرضا بیگی خاطرنشان کرد: این مسأله باعث شده تا امروز کارخانجات ما یکی پس از دیگری از چرخه تولید خارج شوند و کارگرانشان نیز به تبع آن از کار بیکار می‌شوند.

وی افزود: این انسداد مواد اولیه در گمرک تنها به خاطر اختلاف و بانک مرکزی است که با وجود سخنرانی و صحبت معاون اول رئیس جمهور و دیگر مسؤولان هنوز این اختلاف پابرجاست و هیچ کس اقدامی در جهت رفع این اختلاف نکرده است. همین مسأله نشان می‌دهد که دولتی اهتمامی برای مسأله تولید ندارد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر سرمایه‌ای که به بورس هدایت شد در جهت ساخت پالایشگاه به کار گرفته می‌شد، امروز ما با مشکل فروش نفت خام مواجه نبودیم و هیچ تحریمی نمی‌توانست جلو خرید فرآورده‌های نفتی از ایران را بگیرد.

علیرضا بیگی خاطرنشان کرد: ما در بحث فروش نفت خام با تحریم‌ها مواجهیم اما بنزین خود را در دریای کارائیب با طلا معاوضه می‌کنیم.

وی در پایان گفت: هدایت سرمایه مردم به بورس و از بین رفتن آن به بزرگ‌ترین سرمایه ما را که اعتماد مردم است لطمه وارد کرد که این لطمه و آسیب به این زودی قابل جبران نخواهد بود.

منبع: فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1076191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =