کرسی ترویجی «معنویت درمانی و نقش موثر آن در مدیریت بحران» برگزار شد

پنجمین نشست کرسی ترویجی در سال جاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج با عنوان «معنویت درمانی و نقش موثر آن در مدیریت بحران» به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، کرسی ترویجی «معنویت درمانی و نقش موثر آن در مدیریت بحران» با استقبال و حضور شایسته اعضای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی بصورت مجازی و با همکاری مجدانه معاونت پژوهش و فناوری واحد کرج، هیات اندیشه ورز استان البرز برگزار شد.

   در این نشست مرتضی اخلاقی فرد پژوهشگر حوزه دین و روانشناسی و عضو هیات علمی واحد کرج، ضمن تعریف مولفه معنویت در حوزه دین، عرفان و روانشناسی،  مهمترین تأثیر توجه به معنویت  در مدیریت بحران را تغییر نگرش و تفسیر فرد نسبت به بیماری و زندگی دانست.

  وی تشریح کرد: این تغییر در باورها بر ارزیابی های شناختی فرد تأثیر گذاشته و وقایع منفی و استرس ناشی از آن را به شکلی منطقی مدیریت می کند همچنین  انسان در سایه اتصال به خدا و منابع معنوی به حس قوی تری از امنیت دست می یابد و توان سازگاری او با مشکلات روانی و جسمی ناشی از بیماری به شکل کارآمدتر بالا می رود.

  اخلاقی فرد همچنین از معنویت به عنوان پناهگاهی امن یاد کرد که به زندگی بیمار معنا می بخشد و آن را عنصری برشمرد که هدف درمانگران جسمی و روحانی است.

  وی تصریح کرد: معنویت با  افزایش تاب آوری و امیدواری سبب دستیابی به استحکام روانی و جسمی فرد شده و در نتیجه باعث معنابخشی به زندگی در سایه ی معنویت میشود.

در انتهای مباحث داوران کرسی سوالات و مطالبی را بیان کردند و پاسخ های لازم توسط دکتر اخلاقی فرد ارائه شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1076208

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =