50 درصد پروژه‌های دانشجویی به فعالیت‌های پژوهشی اختصاص می‌یابد/ راه‌اندازی سامانه «سیما» برای امور آموزشی

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد گفت: به آموزشکده‌ها ابلاغ کرده‌ایم که نزدیک به 50 درصد از پروژه‌های دانشجویی را برروی طرح‌های پژوهشی متمرکز کنند.

شهلا روزبهانی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه مدارس و آموزشکده‌های نجف آباد در حوزه توسعه آموزش آنلاین اظهارکرد: تقویت پهنای باند اینترنت و تامین زیرساخت‌های سخت افزاری برای آموزش مجازی در مدارس، جزو اولویت‌های ما برای سال تحصیلی جدید خواهد بود. همچنین امکان تهیه آرشیو از کلاس‌های آموزشی ضبظ شده فراهم شده تا دانش آموزانی که به هردلیلی نتوانستند در کلاس حاضر شوند، بتوانند با استفاده از آرشیو از برنامه درسی عقب نمانند.

وی افزود: فرآیند آموزش در آموزشکده‌ها با مدارس مقداری متفاوت است؛ به همین دلیل برای جلوگیری از ایجاد وقفه در برگزاری کلاس‌ها، تداوم استفاده از سامانه اختصاصی مدارس سما را در دستور کار قرار داده‌ایم. اما سامانه دیگری با عنوان سامانه «سیما» از سوی تیم فناوری اطلاعات دانشگاه آزاد نجف آباد طراحی شده است که درحال حاضر مشغول جایگزین کردن فعالیت‌های آموزشی در سامانه فعلی با سامانه سیما هستیم.

روزبهانی ادامه داد: سامانه سیما از سامانه‌های موجود بسیار توانمندتر است؛ تبادل تکالیف دانشجویان و دانش آموزان، انجام پروژه، برگزاری امتحانات، تبادل نظر در قالب اتاق‌های گفت وگوی مجازی و غیره از جمله امکانات این سامانه محسوب می‌شود که نسبت به سامانه‌های دیگر، عملکرد بهتری را خواهد داشت. امیدواریم در هفته‌های آینده بتوانیم این سامانه را برای انجام فعالیت‌های آموزشی آموزشکده‌ها و مدارس آماده کنیم.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی در فضای مجازی تصریح کرد: انجام طرح‌های پژوهشی مستلزم حضور دانشجویان و دانش آموزان است و لذا نبود آن‌ها باعث می‌شود که فعالیت‌های پژوهشی مورد غفلت واقع شود. ما برای رفع این مشکل، به آموزشکده‌ها ابلاغ کرده‌ایم که نزدیک به 50 درصد از پروژه‌های دانشجویی را برروی طرح‌های پژوهشی متمرکز کنند.

وی اضافه کرد: برای جبران کمبود نمره امتحانات مجازی در پایان ترم، به استادان به ویژه استادان دروس تخصصی ابلاغ کرده‌ایم که جشنواره ایده پردازی را برای دانشجویان برگزار کنند تا ایده‌های برتر شناسایی و برای عملیاتی کردن آن‌ها در قالب طرح‌های دانش بنیان، برنامه ریزی لازم صورت بگیرد. همچنین برای افزایش انگیزه دانشجویان در این زمینه، طرح‌های فناورانه در قالب طرح‌های پژوهشی عملیاتی خواهد شد تا علاوه بر بهره مندی از کسب نمره، مفاهیم درسی را به صورت تخصصی و کاربردی فرا بگیرند.

روزبهانی خاطرنشان کرد: باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان سمای نجف آباد همچنان به فعالیت خود ادامه خواهد داد؛ برگزاری وبینارهای تخصصی با هدف افزایش مشارکت دانش آموزان و دانشجویان در حوزه پژوهشی، در دستور کار این باشگاه قرار گرفته است تا بتوانند با استفاده از ظرفیت مجازی ایده‌های خود را ارائه دهند و با استادان راهنما ارتباط بگیرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076216

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =