ضریب بالای افسردگی و اضطراب در جامعه

معاون آموزشی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در هفته سلامت روان، با بیان اینکه ضریب افسردگی و اضطراب جامعه بالا است، اظهار کرد: بیماری کرونا باعث شده است که سلامت جسمی، روانی و اجتماعی افراد جامعه دچار اختلال شود و همگام با این بیماری، اختلالاتی نظیر افسردگی، اضطراب، خشونت های خانگی و... را برای افراد به وجود آورده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، امین رفیعی پور با اشاره به اینکه سلامت با ابعاد مختلفی شناخته می‌شود، اظهار کرد: به طور کلی سازمان بهداشت جهانی سلامت را به جنبه های روانی، اجتماعی، جسمانی تقسیم کرده است همچنین در حاشیه آن سلامت معنوی نیز تعریف شده است و مجموعه این موارد سلامت را در بر می‌گیرند.

این متخصص روانشناسی سلامت ادامه داد: یکی از مهم ترین ارکان سلامت، سلامت روان است. همچنین نمی‌توانیم سلامت روان را از سلامت جسم و سلامت اجتماعی جدا بدانیم در نتیجه تمامی ارکان سلامت جسمانی و سلامت اجتماعی را در مجموع سلامت روان تعریف می کنند، بنابراین شخصی سالم است که از نظر جسمی، روانی و اجتماعی در سلامت کامل و از روحیه خوبی برخوردار باشد.

وی افزود: شخصی که از سلامت روان خوبی برخوردار است، بهتر  می‌تواند با مشکلات برخورد کند و با تاب آوری خود، مدیریت استرس، مدیریت خشم و مهارت های زندگی، می‌تواند برخورد بهتری با افراد داشته باشد.

به گفته‌ی رفیعی پور، زمانی که هر بعدی از ابعاد سلامت دچار اختلال شود می تواند در روحیه افراد هم تاثیر گذار باشد، در نتیجه هنگامی که سلامت جسمی ما درگیر شود ابعاد روانی ما نیز درگیر شده و از نظر اجتماعی مشکلاتی برایمان ایجاد می کند بنابراین تمامی عوامل اجتماعی مانند شرایط اقتصادی جامعه و همچنین نداشتن سبک زندگی سالم، نداشتن مهارت‌های زندگی و... می‌تواند بر روی سلامت روان افراد تاثیر گذار باشد. 

این روانشناس معتقد است زمانی که بتوانیم مهارت‌های زندگی را در مدارس به دانش آموزان آموزش دهیم، می‌توانیم جامعه‌ای سالم‌تر از منظر روانی داشته باشیم.

وی در انتها به بیان توصیه‌هایی در راستای سلامت روان در بحران کرونا پرداخت و گفت: ما باید تاب آوری افراد جامعه را بالا ببریم تا بتوانند با اصول بهتری مشکلات را مدیریت کنند، همچنین  باید به مردم در خصوص مدیریت خشم، مدیریت استرس و مهارت های اینترنتی آموزش‌های لازم را بدهیم تا با مسائل بهتر مواجه شوند.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

کد خبر: 1076222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =