راه اندازی مدرسه ملی شعر و داستان

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش وپرورش از راه اندازی «مدرسه ملی شعر و داستان» به صورت مجازی در آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، علی رمضانی گفت: مدرسه مجازی شعر و داستان با هدف شناسایی و پرورش استعداد های ادبی وتشویق دانش آموزان علاقمند به شعر و داستان جهت ارتقای سطح دانش و مهارت آنان در این حوزه راه اندازی می شود.


 وی ادامه داد: این امر باعث ایجاد شبکه ملی شاعران و نویسندگان فرهنگی و دانش آموز کشور جهت هم‌افزایی بیشتر و دسترسی آسان به استادان برجسته کشوری در حوزه شعر و داستان و در راستای تحقق اصل ۱۵ قانون اساسی و همچنین تحقق  اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنی بر  ایجاد شبکه‌ای از محیط‌های یادگیری و برقراری تعامل اثربخش مدارس با این محیط‌ها با رعایت اصل غنی‌سازی محیط مدرسه خواهد شد.


رمضانی افزود: این مدرسه بر بستر فضای مجازی و با تکیه بر شبکه آموزشی دانش آموز «شاد» طراحی شده و همه دانش آموزان سراسر ایران می توانند از این طریق با بهترین شاعران و داستان نویسان کشور در ارتباط بوده و آثار خود را برای بررسی به این مدرسه ارسال کنند.


مدیر کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با تاکید براینکه دبیرخانه این مدرسه در استان هرمزگان قرار گرفته است، افزود: آموزش و پرورش هرمزگان که خود در این زمینه پیشرو است از ظرفیت بهترین معلمان شاعر و نویسنده کشور نیز  در این مدرسه بهره خواهد برد.


وی با بیان اینکه دانش آموزنی که در این مدرسه ثبت نام می کنند از آموزش های تخصصی زیر نظر بهترین مدرسان شعر و داستان کشور بهره خواهند برد به انتشار آثار دانش آموزان برگزیده این مدرسه در فضای مجازی و در قالب مجموعه های شعر دانش آموزی اشاره کرد و افزود: در این مدرسه با استفاده از بستر فضای مجازی شب شعرها و عصرانه های داستان نیز به صورت کشوری برگزار خواهد شد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی وفرهنگی رمضانی گفت: مراسم آغاز به کار این مدرسه در قالب شب شعری مجازی و با حضور شاعران دانش آموز و فرهنگی از سراسر کشور همزمان با روز بزرگداشت حافظ شیرازی  برگزار خواهد شد و این مراسم به صورت زنده از شبکه شاد نیز پخش خواهد شد.


انتهای پیام/

کد خبر: 1076224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =