آمریکایی‌ها یا با پای خود از عراق می‌روند یا به صورت افقی خارج می‌شوند

سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق ضمن تشریح اهداف آمریکا برای ماندن در عراق، افزود، نیروهای آمریکایی یا به میل خود از عراق می‌روند یا اینکه اخراج می‌شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق در گفت‌وگو با شبکه یمنی «المسیره» گفت، آمریکایی‌ها باید با پای خود از عراق بروند و اگر این کار را انجام ندهند به صورت افقی از آن خارج خواهند شد.

وی افزود، اگر آمریکا بر لجبازی خود در برابر مطالبات برای خروجش از عراق ادامه دهد، مقاومت قدرتمندتر خواهد شد. مقاومت بر روی «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر فعلی حساب باز نمی‌کند و وی حق ندارد حق ملت عراق را مصادره کند و نیروهای آمریکایی را در عراق نگه دارد؛ «آمریکا دشمنی تروریسم برای ماست و برای انحلال الحشد الشعبی تلاش می‌کند اما در این امر شکست می‌خورد».

محیی ادامه داد، پارلمان عراق خروج نیروهای آمریکایی از اعراق را تصویب کرده و نیروهای عراقی قادر به پایان هر تهدیدی هستند، آمریکا با باقی ماندن در عراق می‌خواهد امنیت دشمن اسرائیلی را تضمین، معامله قرن را اجرایی و مسیرها میان ایران، سوریه و لبنان را قطع کند.

وی تأکید کرد، دلیل بحران‌ها در منطقه غرور آمریکا و تلاش آن برای تسلط بر جهان است؛ آمریکا باید بفهمد که احترام به خواست عراق ضروری است .

محمد محیی افزود: آمریکا پس از تشدید عملیات‌ مقاومت در بن بست قرار گرفته و در راستای کاهش فشار کار می‌کند؛ بسیاری از پیام‌هایی که رسیده شامل درخواست واشنگتن برای توقف حملات علیه نیروهایش دستکم در زمان برگزاری انتخابات آمریکاست.

وی ادامه داد: ملت عراق حق مقاومت علیه حضور آمریکای اشغالگر را دارند، ما اهداف این حضور و طبیعت آن را می‌دانیم؛ برخی مسؤولان عراقی در راستای اجرای دستورکارهای آمریکایی کار می‌کنند گویا کارمندان سفارت آمریکا هستند. آمریکا قادر به مقابله با اراده و خواست ملت‌ها نیست و قدرت مقاومت عراق را در سال ۲۰۰۳ آزمایش کرده و امروز مقاومت توانایی و تجربه رزمی بالایی دارد.

محیی در پایان بار دیگر بر عزم راسخ برای اخراج نیروهای آمریکایی تأکید کرد و از پارلمان خواست مصوبه خود را اجرایی کند.

منبع: فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1076242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =