دستاوردهای باشگاه پژوهشگران جوان واحد شهرقدس چیست؟ از تولید ابرخازن نانویی تا ژل‌های ضد عفونی در مبارزه با کرونا

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس، دستاوردهای جدید اعضای این باشگاه را طراحی و ساخت ابرخازن، تولید نانو مواد دوست‌دار طبیعت، ساخت نانو سنسورهای گرافنی و ساخت نمونه‌‍‌های آزمایشی امها زباله و تفکیک زباله عنوان کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، زهرا خلج در حاشیه بازدید معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران از باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد شهرقدس اظهار کرد: باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان به منزله روح دانشگاه است و به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا در محیطی مناسب با استفاده از بسترهای باشگاه و دانشگاه به فعالیت‌های گروهی در قالب انجمن و فعالیت‌های انفرادی بپردازند.

وی اضافه کرد: در سال ۹۹ سیاست‌گذاری ما این بود که دانشجویان برنامه‌ریزی لازم را برای فعالیت در در قالب پروژه‌های تحقیقاتی داشته باشند و زمینه پژوهش‌ها و طرح‌ها محدود به مرزهای استانی و ملی نشود.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس عنوان کرد: از فعالیت‌های مورد نیاز ملی می‌توان به طرح‌های پژوهشی و پژوهش‌های میدانی برخی از اعضای نخبه و پژوهشگر باشگاه اشاره کرد که تازه‌ترین تلاش‌ها در حوزه پزشکی و سلامت برای تشخیص و درمان  کووید ـ ۱۹ است.

خلج مطرح کرد: هدف ما گرد آوردن دانشجویان، ایجاد فضای رقابتی سالم، کمک گرفتن از ظرفیت‌های علمی استادان داوطلب و هدایت دانشجویان توسط آنان است.

شناسایی استعدادهای دانشجویی و حمایت از طرح‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی

وی درباره فعالیت کارگروه و انجمن‌های اعضای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان یادآور شد: با شناسایی استعدادهای دانشجویی و حمایت در زمینه‌های طرح‌ها، مقالات و پروژه‌های تحقیقاتی، مشاوره‌های رایگان، سمینارها، کارگاه‌های تخصصی و تشکیل تیم‌های تخصصی سعی در شناسایی و جذب استعدادها و سپس حمایت و هدایت آنها داریم.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس، دستاوردهای جدید اعضای این باشگاه را در حوزه انرژی و فناوری نانو طراحی و ساخت ابرخازن، تولید نانو مواد دوست‌دار طبیعت،  تولید نانو سنسورهای گرافنی و در حوزه محیط زیست ساخت نمونه‌‍‌های آزمایشی امها زباله و تفکیک زباله، طراحی المان‌های شهری با رویکرد معماری پایدار و با الگوبرداری از طبیعت، تولید مواد ضدعفونی‌کننده به منظور پیشگیری از کووید ـ ۱۹ و پروژه سگ‌های کرونایاب عنوان کرد.

خلج تأکید کرد: اعضای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس از بهترین و فعال‌ترین دانشجویان هستند و آموزش و هدایت دانشجویان در این باشگاه بر پایه استعدادهای ذاتی و توانمندی بالقوه آنان است.

وی تبیین کرد: در باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان صرفاً معدل یا مقطع تحصیلی در انتخاب و هدایت دانشجو تأثیری ندارد، بلکه به علاقه‌مندان فضای کافی برای شناسایی استعدادهایشان و تلاش برای ارتقای دانش فردی داده می‌شود که منجر به تقویت روحیه خودباوری و اعتماد به نفس آنان می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس گفت:  این دانشگاه به ‌لحاظ فضا و تجهیزات مناسب آزمایشگاهی مرتبط، تولید محصولات ضد عفونی و لوازم پیشگیری از کووید ـ ۱۹ بین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران زبانزد است.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس عنوان کرد: رسالت ما شناسایی و جذب استعدادهاست و یک بخش حمایتی داریم که شیوه کار معاونت پژوهشی را با حذف بروکراسی اداری  و ارائه خدمات با محور دانشجویان انجام می‌دهد.

باشگاه پژوهشگران جوان واحد شهرقدس چند عضو دارد؟

خلج تشریح کرد: باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس بزرگ‌ترین باشگاه از لحاظ تعداد اعضا و سرانه فضای در اختیار و تنوع فعالیت‌های پژوهشی در کل کشور بوده و نخستین باشگاه در کل کشور در زمینه راه‌اندازی خط تولید صنعتی و به‌کارگیری اعضا در آن است.

وی با بیان اینکه تعداد عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس ۷۰۰ نفر است درباره آینده شغلی و بازار کار اعضای فعال باشگاه پژوهشگران جوان اظهار کرد: باشگاه گریدهای متفاوتی دارد؛ یک گرید برای دانشجویان کاردانی و کارشناسی (با معدل بالای ۱۷)  و گرید دیگر نیز برای اعضای تحصیلات تکمیلی شامل استعداد برتر، استعداد درخشان یا نخبه و اعضای افتخاریاست.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس ادامه داد: فارغ‌التحصیلان عضو باشگاه درصورت داشتن مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می‌توانند برای ورود به اشتغال‌های مختلف و مورد نیاز جامعه اقدام کنند و در مراکز تحقیقاتی، وزارت بهداشت، سازمان تأمین اجتماعی، بیمارستان‌های دولتی و خصوصی، شرکت‌ها یا کارخانه‌های تولیدکننده انواع وسایل، تجهیزات و ارائه استاندارد دستگاه‌های پزشکی وغیرپزشکی فعالیت کنند.

خلج افزود: در حوزه امور فرهنگی و خیریه نیز کارگروه‌های متفاوتی وجود دارد، برگزاری نمایشگاه‌هایی به نفع ایتام، شرکت در طرح‌های تفکیک زباله از مبدأ و ایجاد خاکچال‌های دفن زباله غذایی در زمین‌های بلااستفاده دانشگاه، برگزاری دوره‌های رایگان آموزش دروس مدارس ویژه مناطق محروم، رنگ کردن دیوارهای خیریه‌ها توسط دانشجویان معماری، مشارکت در جمع‌آوری و آماده‌سازی پک‌های موادغذایی برای مناطق محروم و ...  گوشه‌ای از اقدامات داوطلبانه اعضای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس .

به گزارش ایسکانیوز، در پایان تابلوی ارزشمند مقام معظم رهبری اثر سیاه قلم که توسط نگار خرمی عضو هنرمند باشگاه پژوهشگران جوان به قالب تصویر درآمده بود به دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس اهدا شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076257

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =