تعامل مجلس و دانشگاه، باعث تخصص گرایی و حل مشکلات می شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان به همراه نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی از دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، در این بازدید که فرماندار شهرستان بهبهان نیز حضور داشت، فرج ‌الله براتی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در نشست مشترک با اینکه تعامل و ارتباط بین مجلس و دانشگاه، علاوه بر تخصص گرایی قوانین، باعث تسهیل مصوبات و نظارت‌های مجلس شود، گفت: با توجه به رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر حل مساله و اولویت دار بودن رفع  چالش‌ها و مشکلات جامعه، این تعامل می تواند سرعت عمل و رسیدن به آرمان‌های مدنظر را سرعت بخشد.

وی بر نقش دانشگاه آزاد اسلامی در ترویج علم در کشور تأکید کرد و افزود: شعار استقلال با رشد تکنولوژی و علم‌آفرینی در همه ابعاد محقق خواهد شد و دانشگاه آزاد اسلامی با بدنه قوی در همه جهات ظرفیت عظیمی را در کشور پایه‌گذاری کرده است که با استفاده از این امکانات و همدلی مسؤلان می‌توان بر نقش‌آفرینی این مجموعه بزرگ در راستای منویات رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب  نقش‌آفرینی کند.

محمدطلا مظلومی نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی  نیز در این نشست گفت: نگاه به دانشگاه آزاد اسلامی به جز مأموریت علمی، نگاه نقش‌آفرین در پیشرفت صنعتی کشور بوده و نقش مؤثر این دانشگاه در حوزه علمی انکارناپذیر است.

وی ضمن قدردانی از دستاوردهای علمی دانشگاه آزاد اسلامی در کشور، نقش دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه فرهنگ علمی کشور را ستود و به ارتقای فرهنگ عمومی جامعه به‌دلیل توسعه کمی و کیفی این نهاد علمی اشاره کرد.

این نماینده افزود: امروز با وجود تحریم‌های همه‌جانبه از سوی دشمنان انقلاب باید به نقش دانشگاه و حوزه پژوهشی به‌عنوان خط مقدم مبارزه و کارآفرینی با تولید علم و تبدیل ایده به ثروت نگاه متفاوتی کرد.

مظلومی ایجاد یک مرکز هم‌اندیشی دانشگاهی با مشارکت همه مراکز علمی شهرستان و استفاده از توانمندی‌های استادان و مراکز آزمایشگاهی برای حل معضلات و گرفتاری‌های بهبهان و حتی فراتر از آن را خواستار شد و عنوان کرد: واحد بهبهان در بخش کشاورزی و دامپروری دارای امکانات بسیار خوبی است که با همدلی و همکاری در فعال‌سازی بخش‌های مختلف آن می‌توانیم به حل بخشی از مشکلات مالی این دانشگاه کمک کنیم.

بدنه قوی دانشگاه آزاد توانایی تبدیل به قطب علمی پژوهشی دنیا را دارد

فرماندار شهرستان بهبهان با برشمردن توانایی‌های دانشگاه آزاد اسلامی، بدنه قوی علمی و وجود مراکز مجهز آزمایشگاهی را از عوامل تبدیل‌ این مرکز علمی به قطب علمی پژوهشی دنیا عنوان و تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی حق بزرگی بر جامعه علمی کشور دارد و انکار چنین حقی بی‌انصافی است.

یوسف زمانی‌اصل تحریم‌های دشمنان را بهترین فرصت برای خودباوری و درک توانمندی پژوهشگران و جوانان عنوان کرد و ادامه داد: بهره‌گیری از همه امکانات کشور به‌ویژه مراکز علمی مانند دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند در این مسیر راهگشا باشد و امروز باید از یک دانشگاه علم‌محور به دانشگاه پژوهش‌محور و کارآفرین حرکت کرد.

ظرفیت‌های جذب رشته‌های پیراپزشکی و کارشناسی ارشد در واحد بهبهان مهیاست

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان هم با قدردانی از حضور نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان، نگاه رهبری به دانشگاه آزاد اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب را نشان از اهمیت و جایگاه این نهاد علمی در کشور عنوان کرد.

بهزاد محمدی اضافه کرد: ظرفیت‌های جذب رشته‌های پیراپزشکی و کارشناسی ارشد در واحد بهبهان مهیاست و این واحد دانشگاهی با دارابودن امکانات لازم در بخش کشاورزی و دامپروری می‌تواند با کمک و همدلی مسؤلان شهری و استانی به قطب بزرگی در این راستا تبدیل شود.

وی با اشاره به عدم کمک مالی دولت به دانشگاه آزاد اسلامی با وجود پرداخت مالیات به دولت، هزینه سرانه آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی را در مقایسه با مراکز دولتی بسیار ناچیز عنوان کرد و نظارت بیشتر دولت بر ایجاد قارچ‌گونه مراکز علمی بدون داشتن ظرفیت‌های علمی و پژوهشی را خواستار شد.

به گزارش ایسکانیوز، تصویب منابع مالی برای راه‌اندازی بخش‌های مختلف کشاورزی و دامپروری در مزرعه ۵۲ هکتاری واحد بهبهان و پیگیری بخشی از مشکلات واحد از سوی نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار بهبهان از دیگر مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام /

مصطفی مسلمی

کد خبر: 1076258

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =