دانشجویان علوم پزشکی به صورت مجازی غربالگری می‌شوند

مدیرکل امور دانشجویی وزارت بهداشت از غربالگری مجازی دانشجویان علوم پزشکی در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: موضوع کرونا به تست سلامت روان دانشجویان اضافه شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، رحمان خدابنده لو گفت: غربالگری و سنجش سلامت روان برای دانشجویان جدید الورود از طریق سامانه انجام می‌گیرد و حضوری نیست. پس از جمع آوری نتایج تست‌ها آن دسته از دانشجویانی که نیاز به مداخله داشته باشند به صورت حضوری به مراکز مشاوره دانشگاه‌های علوم پزشکی مراجعه می‌کنند.

وی افزود: پس از اعلام نتایج نهایی کنکور، مقرر شده است که ورودی نیمسال اول تحصیلی جدید در آبان ماه برای دانشجویان علوم پزشکی بسیار کم باشد و عمده آموزش مجازی خواهد بود پس دانشگاه‌ها چندان با تعداد دانشجوی زیاد مواجه نمی‌شوند.

مدیرکل امور دانشجویی وزارت بهداشت یادآور شد: غربالگری سلامت روان به صورت تستی است و ۲۳ سوال اصلی دارد که به خاطر کرونا چند سوال نیز به آن اضافه شده است.

بر اساس اعلام مفدا، وی در زمینه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی، خوابگاه‌ها و امور تغذیه گفت: وضعیت دانشگاه‌ها و شرایط خوابگاه‌ها تاکنون خوب بوده است و مشکل خاصی از این نظر گزارش نشده است. البته درآمدهای اختصاصی دانشگاه‌ها در زمان کرونا به شدت کاهش پیدا کرده است اما سعی کردیم در امور تغذیه دانشجویی مشکلی پیش نیاید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =