کره شمالی موشک قاره پیمای جدید به نمایش گذاشت

ارتش کره شمالی در رژه بزرگ خود یک نوع موشک قاره‌پیمای جدید را که بزرگتر از نمونه‌های قبلی بود به نمایش گذاشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، کره شمالی در رژه بزرگ نظامی خود که شنبه بعد از ظهر به وقت تهران برگزار شد، یک نوع موشک بالستیک  قاره پیمای جدید متحرک به نمایش گذاشت که به گفته کارشناسان بزرگ‌تر از نمونه‌های قبلی است.

به گزارش شبکه خبری «راشاتودی» ارتش کره شمالی در این رژه چهار تیر از این موشک قاره پیمای جدید را در حالی به نمایش گذاشت که بیشتر دولت این کشور نیز به وجود آن اشاره کرده بود. این موشک‌ها در رژه امروز سوار بر خودروی حامل موشک « ۱۱- اکسل» به نمایش گذاشته شدند.

موشک قاره پیمای جدید به نظر بزرگتراز موشک «هواسونگ-۱۵» است که نوامبر سال ۲۰۱۷ آزمایش شد. آزمایش آن موشک در آن برهه موجب اظهار نظر کارشناسان مبنی به در برد کامل بودن قاره آمریکا از سوی موشک هواسونگ-۱۵ شد.

رئیس کره شمالی در سخنرانی امروز خود در این رژه هیچ اشاره‌ای به قابلیت‌های این موشک نکرد و تنها متعهد به تقویت توان دفاعی کشورش شد. طی روزهای گذشته نیز رسانه‌های دولتی کره شمالی به رونمایی از یک موشک جدید اشاره‌هایی کرده بودند.

«کیم جونگ اون» رئیس کره شمالی روز شنبه در مراسم رژه نظامی در این کشور بر تداوم تقویت توان نظامی و بازدارندگی این کشور از جمله در برابر تهدیدات فزاینده اتمی تأکید کرد. کیم در این سخنرانی، از ارتش کشورش به‌خاطر کمک به جبران خسارات طوفان اخیر در این کشور  و همچنین تلاش‌های انجام شده برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در کره شمالی قدردانی کرد.

وی افزود، امید دارد پس از اتمام بحران شیوع جهانی ویروس کرونا، بار دیگر دو کره متحد شوند. کیم جونگ اون در این سخنرانی هیچ اشاره‌ای به آمریکا و مذاکرات نیمه کاره میان پیونگ‌یانگ و واشنگتن نکرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =