واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی مغایر با قانون اساسی است

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: طبق قانون اساسی، آموزش و پرورش باید برای همه رایگان باشد و واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی مغایر با اصل قانون اساسی در این باره است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، حبیب‌الله دهمرده نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی گفت: اخباری مبنی بر واگذاری برخی مدارس دولتی به بخش خصوصی شنیده می‌شود که باید بگویم این کار مغایر با اصل قانون اساسی است. 

وی افزود: طبق قانون اساسی آموزش و پرورش برای همه رایگان است و واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی مغایر با این بخش از قانون اساسی است. 

عضو کمیسیون آموزش مجلس اظهار داشت: علاوه بر این ما شاهد هستیم مدارسی هم که دولتی هستند آنقدر هزینه‌های جانبی از اولیاء دانش‌آموزان دریافت می‌کنند که هزینه تحصیل در یک مدرسه دولتی از مدارس غیرانتفاعی بیشتر می‌شود. 

دهمرده با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی مدارس به صورت مجازی در شرایط کرونا خاطرنشان کرد: متأسفانه به دلیل عدم آنتن‌دهی در بسیاری از روستاها و آنتن‌دهی ضعیف در بسیاری از شهرستان‌ها مردم اصلا امکان استفاده از برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی را ندارند. 

وی افزود: در حوزه انتخابی من بسیاری از مناطق فاقد آنتن‌دهی است و من در این باره پیگیری‌هایی را داشته‌ام که متأسفانه اوضاع به همان ترتیب است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس در پایان گفت: علاوه بر اینکه در مناطق محروم مردم سوای آنتن‌دهی موبایل با توجه به گرانی‌هایی در بازار امکان تهیه گوشی تلفن همراه برای فرزندان خود ندارند که بتوانند از آن برای شرکت در کلاس به صورت مجازی استفاده کنند. 

منبع: فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1076297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =