وزرای اقتصاد، کشور و راه درباره عدم اجرای قانون تسهیل ازدواج به مجلس فراخوانده شدند

قانون تسهیل ازدواج در سال 1384 در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و بر همین اساس وزرا و مجموعه قوه مجریه موظف هستند برخی فعالیت‌ها را برای تسهیل ازدواج جوانان عملیاتی کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قانون تسهیل ازدواج مصوب سال 1384 است که بر همین اساس وزرا و به طور کلی مجموعه اجرایی کشور موظف بودند برخی فعالیت‌ها را انجام دهند که متأسفانه در طول ادوار مختلف و دولت‌های متعدد پس از سال 84 به این سو، عمده این قانون معطل مانده و اقدام موثری انجام نشده است.

وی گفت: بر همین اساس و با توجه به این که در ماده 13 قانون تسهیل ازدواج جوانان، مسؤولیت حسن اجرای این قانون علاوه بر سایر بخش‌های اجرایی و دولت برعهده وزرای امور اقتصاد و دارایی، کشور و همچنین راه و شهرسازی بوده است سه سؤال از آنها مطرح کرده‌ام که هر یک باید به صورت جداگانه در مجلس حاضر شده و پاسخگوی این سوالات باشند.

نماینده اصفهان در مجلس تصریح کرد: از وزیر کشور در همین راستا سؤال کردم که علت عدم اجرای قانون تسهیل ازدواج و همچنین عدم تشکیل کمیته سامان ازدواج در استان‌های کشور که طبق قانون وظایفی را برعهده وزارت کشور گذاشته‌اند چه بوده است.

مقتدایی افزود: از وزیر راه و شهرسازی در همین راستا سؤال کرده‌ام که با توجه به این که در مواد 2، 3 و 9 قانون تسهیل ازدواج، تأمین مسکن موقت و اعطای وام ودیعه اجاره و وام مسکن برعهده این وزارتخانه بوده است، چرا به وظیفه خود عمل نکرده است.

وی افزود: از وزیر امور اقتصادی ودارایی هم در همین راستا سؤال کرده‌ام که با توجه به این که متولی بخشی از اجرای قانون تسهیل ازدواج هستند علت کم کاری و بیکاری و عدم اجرای قانون در طول ادوار گذشته چه بوده است.

نماینده اصفهان در مجلس اظهار داشت: این سوالات تحویل هیأت رئیسه مجلس شده است و امیدوارم به سرعت روند قانونی و تشریفات آن انجام شود. ضمن این که در پیگیری حقوق جوانان مصرانه به دنبال اجرایی شدن قانون تسهیل ازدواج جوانان هستم.

منبع: فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1076300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =