گامی دیگر برای توسعه نانومواد پیشرفته مورد استفاده در باتری

یکی از شرکت‌های کانادایی فعال در حوزه نانومواد مورد استفاده در باتری، به‌تازگی مرحله‌ای از پروژه تولید نانومواد به‌منظور استفاده در باتری‌ها را پشت سر گذاشته و حمایت مالی مربوط به این مرحله را نیز از SDTC کانادا دریافت کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) ،  شرکت نانووان (Nano One) مرحله اول پروژه «مقیاس‌پذیر کردن مواد پیشرفته باتری» را با موفقیت پشت سر گذاشت، پروژه‌ای که توسط فناوری توسعه پایدار کانادا (SDTC) پشتیبانی می‌شود. با توسعه این مرحله، شرکت نانووان مبلغی برای سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۰ دریافت کرد.

با این پیشرفت، شرکت نانووان به سمت مرحله دوم پروژه می‌رود و برای این کار از SDTC و دیگر شرکاء تامین‌کننده بودجه برای پیشبرد مرحله دوم، دو میلیون و ۸۰۵ هزار دلار کمک مالی دریافت می‌کند.

این حمایت برای پروژه پایلوت تولید مواد پیشرفته مورد استفاده در باتری‌ها اختصاص داده شده ‌است، پروژه‌ای که با عنوان Demonstration Pilot Plant خوانده می‌شود. این پروژه در ماه جولای سال ۲۰۱۶ راه‌اندازی شد و در سال جاری به اتمام رسید. این شرکت موفق شد تمام ملزومات از پیش ‌تعیین شده را در این پروژه فراهم کند؛ از این‌ رو، مرکز توسعه فناوری‌های تجدیدپذیر کانادا حمایت مالی خود را برای این پروژه پرداخت کرده است.

پس از گزارش نتایج مالی برای شش‌ماهه منتهی به ۳۰ ژوئن ۲۰۲۰، این شرکت همچنین درآمد کل ۳۰۱۵۰۶۶ دلار نیز به‌دست آورده است.

دن بلوندال، مدیرعامل شرکت تصریح کرد: علاوه‌بر پیشرفت فناوری خود به سوی تجاری‌سازی، ما نزدیک ۶ میلیون دلار درآمد هم داشتیم.

SDTC یک بنیاد فدرال مستقل بوده که روی شرکت‌هایی که در کانادا در بخش محیط‌زیست و اقتصاد فعالیت دارند، سرمایه‌گذاری می‌کند. این سازمان با حمایت از این کارآفرینان به‌دنبال ایجاد بازار رقابت‌پذیر در بخش فناوری‌های پاک است. لیا لورنس مدیرعامل SDTC گفت: برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، ما باید به کانادایی‌ها کمک کنیم تا فناوری‌های پاک را پذیرا باشند. نانووان یکی از شرکت‌های پیشرو در این حوزه است که به دنبال تولید باتری‌های ارزان با کارایی بالا است، از این رو به دنبال پشتیبانی از فعالیت‌های این شرکت هستیم.

در این پروژه، روی ساخت مواد کاتدی مختلف با همکاری شرکت فولکس‌واگن و چند شرکت و مرکز تحقیقاتی کار می‌شود. در پروپوزالی که به این سازمان ارائه شد ۵ تولیدکننده بین‌المللی و خودروسازان اروپایی مشارکت دارند. این پروژه حاوی بخش‌های تحقیق و توسعه، تولید پایلوت و تجاری‌سازی است. SDTC با اختصاص بودجه‌ای برای این پروژه به دنبال پشتیبانی از فعالیت‌های نانووان و شرکاء این شرکت است. توسعه زیرساخت آزمایشگاهی، ایجاد خط تولید پایلوت و تولید نسل جدیدی از مواد مورد استفاده در کاتد باتری یون لیتیم از جمله اهداف این سازمان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =