رویدادهای ایده‌پردازی در راستای طرح پایش برگزار می‌شود

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر گفت: نخستین دوره مسابقه ایده­‌های خلاقانه در رفع چالش‌­های آسیب‌­های اجتماعی و حاشیه نشینی در 2 بخش دانشجویی و دانش‌­آموزی به صورت مجازی و در سطح ملی پیش بینی شده است.

سمیه فتوحی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره فعالیت‌های دانشجویی و توانمندسازی باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر اظهار کرد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و تعطیلی دانشگاه‌ها فعالیت‌های حضوری تحت تأثیر قرار گرفته و اغلب برنامه‌ها در بسترهای مجازی برگزار شده است. از ابتدای سال تاکنون 30 کارگاه، سمینار و سخنرانی به صورت حضوری و غیرحضوری در باشگاه پژوهشگران جوان این واحد دانشگاهی برگزار شده است.

وی درباره دستاوردهای تیم‌های پایه و تخصصی در مسابقات ملی نیز افزود: با حمایت‌های صورت گرفته از دانشجویان فعال در حوزه سازه‌های ماکارونی، اعضای تیم حرفه‌ای سازه ماکارونی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر در مسابقات کشوری دانشگاه سمنان گرایش راندمان مقام نخست را کسب کرد.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر پیرامون تشکیل تیم‌های پایه نیز بیان کرد: تشکیل تیم روباتیک از بین علاقه‌مندان رشته‌های مرتبط و اعضای انجمن‌های علمی مهندسی برق، کامپیوتر و مکانیک و آموزش اعضای این تیم جهت شرکت در مسابقه ایران- اپن 2020 از دیگر اقداماتی است که در راستای توسعه تیم‌های پایه و تبدیل آنها به تیم‌های حرفه‌ای برشمرد.

فتوحی با اشاره به برگزاری وبینار «روش‌های پیشگیری و داروهای موثر بر ویروس کرونا» در سطح ملی عنوان کرد: برگزاری 2 دوره اندیشه‌ورزی و رویدادهای وبیناری در قالب طرح «دوشنبه‌های وبیناری» باشگاه پژوهشگران جوان انجام شده و استقبال مطلوبی نیز از آن صورت گرفته است. حمایت از چهار طرح پژوهشی اعضای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان نیز در 6 ماهه نخست سال در دستور کار قرار داشته است.

وی ادامه داد: هم اکنون باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر با همکاری حوزه پژوهش و فناوری این واحد دانشگاهی در حال برگزاری اولین دوره مسابقه ایده ­های خلاقانه در رفع چالش‌­های آسیب­‌های اجتماعی و حاشیه نشینی در دو بخش دانشجویی و دانش‌­آموزی است. آسیب­‌های اجتماعی در مناطق حاشیه ­نشین بنابر ماهیت و ساخت اجتماعی، جغرافیایی، فضایی و نوع روابط اجتماعی در آن از شدت و تنوع گسترده خاصی برخوردار است که نوع تحلیل و مدیریت آسیب­ها را در این مناطق به صورت خاصی در می‌آورد.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر تصریح کرد: همچنین مناطق حاشیه ­نشین دارای ویژگی‌های کالبدی­، بهداشتی و محیط زیست خاصی هستند که در این بستر فرآیند شکل­‌گیری انواع مخاطرات و ضعف زیرساخت‌ها با پیچیدگی خاصی همراه می­شود. توسعه ساخت‌وسازهای غیر­مجاز در سکونت‌گاه‌­های غیر­رسمی در کنار مشکلات فنی، محیط زیستی و زیر ساختی، معضلات حقوقی خاصی از منظر مالکیت زمین و ساختمان را نیز به همراه خواهد داشت و در نتیجه چالش‌های امنیتی و انتظامی از جمله مباحث این مناطق است.

فتوحی خاطرنشان کرد: با توجه به آنکه برنامه علمی این واحد دانشگاهی طبق مصوبه دبیرخانه پایش آزاد با عنوان «آسیب های اجتماعی و حاشیه نشینی» است و همچنین موقعیت جغرافیایی این واحد دانشگاهی، در راستای هدایت علمی و انگیزشی به دانشجویان و جذب پژوهشگران در حوزه‌­های مرتبط، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر اقدام به برنامه‌­ریزی جهت برگزاری اولین دوره مسابقه ایده­‌های خلاقانه در رفع چالش‌­های آسیب‌­های اجتماعی و حاشیه نشینی در دو بخش دانشجویی و دانش‌­آموزی کرده است. این مسابقه به صورت مجازی و در سطح ملی پیش بینی شده است.

گفتنی است زمان شروع دریافت ایده‌ها از 20 شهریور 99 آغاز شده و تا 20 مهرماه 99 بود. اما با توجه به استقبال خوب از این مسابقه ، مهلت ارسال آثار تا تا پایان مهر سال 1399 تمدید شد. علاقمندان می توانند با مراجعه به لینک http://events.iiau.ac.ir اقدام به ارسال آثار خود کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =