حاشیه‌نشین‌ها به نام حاج احمد متوسلیان کتابخانه‌دار شدند

پنجمین کتابخانه گروه جهادی شهدا در حومه تهران با حضور علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به نام «شهید حاج احمد متوسلیان» آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، پنجمین کتابخانه گروه جهادی شهدا در حومه تهران با حضور علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به نام «شهید حاج احمد متوسلیان» آغاز به کار کرد.

بر اساس این گزارش، این کتابخانه در شهرک دولت آباد و با ۴۰۰۰ کتاب برای گروه‌های سنی مختلف در فضایی به مساحت ۲۰ متر مربع از روز گذشته کار خود را با کتاب‌های اهدایی خیرین آغاز کرد.

گروه جهادی شهدا که با شعار «هر منطقه محروم یک کتابخانه» اقدام به دایر کردن محیطی برای کتابخوانی جوانان و نوجوانان دارد، از این رو شب گذشته پنجمین کتابخانه خود را پس از کتابخانه‌هایی به نام مزین شهید حاج حسین خرازی، شهید ابراهیم هادی، شهید احمد کاظمی، شهید ابراهیم همت در جنوب تهران افتتاح کرد.

* مختارپور: افتتاح کتابخانه از سوی یک گروه جهادی همان کاری است که رهبر انقلاب از نیروهای جهادی مومن انقلابی انتظار دارند

علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور که در این مراسم حضور داشت، ضمن تقدیر از این کار جهادی ارزشمند اظهار داشت: تاسیس کتابخانه توسط گروه جهادی مومن و انقلابی جز بهترین و ارزشمندترین فعالیت‌ها محسوب می‌شود، دلیلش این است که اولا توسط کسانی صورت می‌گیرد که هیچ نفع مادی و مالی و جاه و مقام ندارند، بنابراین دارای نیت خالص است، و ما می‌دانیم «إنما الأعمال بالنیات..». پس نیت در این امر خالص است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه پس از نیت خالص نکته دوم در ارزشمندی این اقدام این است که برای مردم شریفی انجام می‌شود که بنا بر شرایطی دچار کمبودهایی هستند، ابراز داشت: این کتابخانه‌ها کمبودهای این مناطق را جبران می‌کند، بنابراین این عمل از طرفی از نیت خالص و پاکی صادر می‌شود و از طرفی به جایی اثابت می‌کند که حق است. سومین نکته هم اینکه مربوط به حوزه کتاب و کتابخوانی می‌شود.

به گفته این مقام مسئول، ما مسلمان هستیم و از اهمیت کتاب در اسلام و مساله کتاب و کتابخوانی واقفیم و از سوی دیگر این جامعه هدف عمدتا دانش آموزان، نوجوانان و جوانان هستند و می‌دانیم اگر این قشر با کتاب مانوس شوند چه اثری در مسائل فرهنگی و بهبود وضع جامعه در آینده دارد.

مختارپور ضمن تجلیل از خادمان این کار فرهنگی متذکر شد: بنابراین از هر سو بنگریم این کار بسیار ارزشمند است و انشاءلله مقبول حضرت حق قرار می‌گیرد، مطمئنم بسیار مفید، ماندگار و مردمی و در راستای کاری است که رهبر انقلاب از نیروهای جهادی مومن انقلابی انتظار دارند.

* اسماعیلی: پیش از تاسیس هر کتابخانه فضای مکانی و محیطی آسیب شناسی می‌شود

محسن اسماعیلی مسئول این گروه جهادی ضمن تشریح روند فعالیت‌ها و موضوعات کتاب‌های کتابخانه‌ها عنوان کرد: بزودی همزمان با هفته بسیج ششمین کتابخانه جهادی در منطقه‌ای محروم در غرب کشور تاسیس خواهد شد.

وی با بیان اینکه هر کتابخانه به نام نامی یکی از شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم نامگذاری می‌شود، گفت: اغلب کتاب‌ها از سوی خیرین به گروه جهادی اهدا می‌شود، در این کتابخانه نیز حوزه ۵۰۲ بسیج دانش آموزی ناحیه ۲ آموزش و پرورش، حوزه علمیه الزهرا(س)شهرری، مدیریت دبستان شهید غیوری و برخی از ناشران از جمله مجمع ناشران انقلاب اسلامی، انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، انتشارات شهید کاظمی، انتشارات مدرسه، انتشارات شمع و مه وباغ موزه دفاع مقدس... همکار ما بوده‌اند.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه پیش از دایر شدن کتابخانه در هر منطقه شرایطی محیطی، سنی، جغرافیایی و حتی بهداشتی آن منطقه بررسی می‌شود افزود: برای هر کتابخانه تیمی اقدام به مطالعه و بررسی مکانی انجام می‌دهد، و پس از قطعی شدن فضای کتابخانه در آن منطقه محروم کتاب‌ها با توجه به آسیب شناسی منطقه ارسال می‌شود. البته در کنار کتاب رایانه و مجلات و نرم افزارهایی هم به ساکنان این مناطق ارائه می‌شود.

در ادامه علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از کتابخانه شهید حاج ابراهیم همت که به تازگی آغاز به کار کرده نیز بازدید کرد.

این مراسم به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی با ظرفیت محدود برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =