رونمایی از مجسمه‌های عتیقه در ایتالیا

یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های خصوصی مجسمه‌های مرمر عتیقه در جهان، ماه جاری میلادی در پایتخت ایتالیا برای عموم به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، بیش از ۹۰ مجسمه یونانی و رومی از مجموعه ۶۲۰ اثری تورلونیا (Torlonia) که یکی از مهمترین مجموعه مجسمه های کلاسیک است، از ۱۴ اکتبر (چهارشنبه ۲۳ مهر) در ویلا کافارلی موزه کاپیتولین شهر رم برای عموم به نمایش گذاشته می‌شود.

خانواده اشرافی تورلونیا در سده‌های ۱۸ و ۱۹ میلادی از طریق اداره امور مالی واتیکان، ثروت هنگفتی به دست آوردند. مجموعه خصوصی این خانواده در میان مورخان هنری ماهیت افسانه‌ای یافته است، زیرا آنها این آثار را برای مدتی طولانی مخفی کرده بودند. نمایشگاه مرمرهای تورلونیا (Torlonia marbles) قرار بود ماه آوریل (فروردین- اردیبهشت ۹۹) برپا شود اما به دلیل شیوع کرونا تاکنون به تعویق افتاد.

والنتینا راسیتی (Valentina Raciti) که چهار سال است روی مرمت این مجسمه‌ها کار می‌کند در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه ضمن اشاره به آن که این آثار در طول قرون گذشته ممکن است بارها مرمت شده باشند، گفت: روش ترمیم و بازیابی در قرن هجدهم بر تقلید و تلاش برای پوشاندن نواقص این مجسمه‌ها بود اما ما ضمن توجه به جنبه هنری، تلاشی برای پنهان کردن کاری که انجام داده‌ایم نمیکنیم.

کاین ستیمینی (Kine Settimini) مرمت‌کار نیز درباره این آثار می‌گوید: شاخصه جالب این مجموعه تمام بخش‌هایی است که در گذر زمان با سنگ مرمر یا گچ به آن‌ها اضافه شده است، به طور خلاصه تمام تغییرات انجام شده در گذشته. از همه این تغییرات فهرست‌برداری می‌کنیم تا دیدی کلی نسبت به تاریخچه هر اثر به دست آوریم.

دی ماه سال گذشته بود که مجموعه‌ای حیرت‌انگیز از مجسمه‌های کلاسیک یونانی و رومی از مجموعه خصوصی تورلونیا پس از مخفی بودن به‌مدت ۵۰ سال سرانجام از پستو درآمد و در پایتخت ایتالیا به نمایش گذاشته شد.

این مجموعه خصوصی که با مجموعه های موجود در موزه های بزرگ دنیا رقابت می کند، نیم قرن در انبار محبوس بود تا اینکه مالکان اشراف زاده آن برای نمایش این آثار با دولت ایتالیا به توافق دست یافتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =