کرونا، جغرافیای محرومیت آموزشی را تغییر داد

وزیر آموزش‌وپرورش اظهار کرد: آموزش نقطه آغاز همه تحولات در کشور است اگر به دنبال تحولات پایدار هستیم باید از آموزش شروع کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(کرونا-جغرافیای-محرومیت-آموزشی-را-تغییر-داد">ایسکانیوز)، صبح امروز محسن حاجی میرزایی در نشست با مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره موسسه دارالاکرام که در سالن جلسات وزیر در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: توفیق بسیار بزرگی است که در چنین مؤسسات گمنامی خدمات بزرگی انجام می‌شود و من از همه عوامل تشکر می‌کنم.

وی افزود: مسیر خوبی برای ارتباط افراد با زندگی در این موسسه طراحی ‌شده است لذا تلاش خواهیم کرد این مسیر را به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وصل کنیم.

حاجی میرزایی گفت: نقطه عزیمت تحقق عدالت، توزیع عدالت آموزشی است بنابراین هرچه قدر عدالت بهتر توزیع شود جامعه بهتری را خواهیم داشت.

وی همه ناهنجاری‌های جامعه را ناشی از توزیع نابرابر عدالت آموزشی برشمرد و تصریح کرد: آموزش نقطه آغاز همه تحولات است اگر به دنبال تحولات پایدار هستیم باید از آموزش شروع کنیم.

وزیر آموزش‌وپرورش طراحی سامانه «به مهربانی» را بسیار خوب توصیف کرد و افزود: طرح «آبا» آشتی با آموزش طرح خوبی برای کودکان مناطق محروم است و از آن حمایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه کرونا ساختارها را به‌هم‌ریخته است، ادامه داد: بسیاری از مسائل در طول زمان بدون راه حل مانده است و کرونا به ما این امکان را داد تا برخی مشکلات را برطرف کنیم.

عضو کابینه تدبیر و امید افزود: شرایط کرونایی موجب شد تا بتوانیم بهترین معلم را در محروم‌ترین روستا ببریم و این شرایط فرصتی است تا جغرافیای محرومیت را تغییر دهیم.

مجتبی زینی وند رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و مشارکت‌های مردمی در ابتدای این نشست گزارشی از همکاری موسسه دارالاکرام با آموزش‌وپرورش به‌ویژه، نقش این موسسه در اجرای طرح آشتی با آموزش (آبا) که باهدف به مدرسه آوردن کودکان بازمانده از تحصیل و همچنین آموزش از راه دور اجرا می‌شود را ارائه کرد.

در ادامه این نشست، مدیرعامل موسسه دارالاکرام اظهار کرد: این موسسه باهدف بورسیه تحصیلی برای دانش آموزان مستعد فاقد سرپرست مؤثر ایجاد شده است.

مصطفی میراحمدی افزود: حفظ کرامت انسانی، غیرسیاسی و فراتر از گرایش‌های قومی عمل کردن، علمی بودن برنامه‌ها، اداره امور بر اساس استانداردها و ... برخی از مفاد منشور این موسسه است.

مدیرعامل موسسه دارالاکرام تصریح کرد: در سال ۹۸در هرماه تا یک‌میلیون تومان در ازای هریک از دانش آموزان بورسیه هزینه شده است.

وی افزود: با تلاش این موسسه در سال گذشته۷۰نفر از مادران بی‌سواد با همکاری آموزش‌وپرورش در قم باسواد شده‌اند.

میراحمدی از بورسیه شدن ۵۵۰۰دانش‌آموز از بدو تاسیس این موسسه تاکنون خبر داد و خاطرنشان کرد: این موسسه دارای ۲۲شعبه و در ۸۵شهر فعالیت دارد و هر دانش‌آموز دارای شرایط از هرکجای کشور می‌تواند بورسیه این موسسه شود.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، وی ادامه داد: هر نیکوکار می‌تواند با مراجعه به سامانه «به مهربانی» از ده تا صدرصد هزینه بورسیه دانش‌آموز را پرداخت کند، بنابراین نیکوکاران مخیرند یا هزینه بورسیه دانش آموزان را تقبل کنند یا سایر هزینه های موسسه را بپردازد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =